شنبه 17 ژوئن 2017 - 17:48

بانک کوثر تشکیل می‌شود؟

بنا بر برخی شنیده‌ها، بانک کوثر پس از ادغام با موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد از اول تیرماه ۹۶ فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است با ادغام موسسه اعتباری کوثر با موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد، یک بانک جدید در کشور تشکیل خواهد شد که جزو بزرگترین بانک‌های کشور خواهد شد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایستانیوز، با توجه به مجوز موسسه اعتباری کوثر، نام بانک جدید کوثر خواهد بود.

با توجه به کثرت شعب موسسات کوثر و ثامن و بانک مهر اقتصاد، بانک کوثر حداقل ۱۲۰۰ شعبه خواهد داشت و پشتوانه قوی این بانک موجب قدرتمندتر شدن بانک می‌شود. از این رو، هیچ چیز نگران‌کننده‌ای سپرده‌گذاران این موسسات را تهدید نمی‌کند.

بر این اساس، اگر بانک کوثر با ۱۲۰۰ شعبه ایجاد شود و مشکلی بر سر ادغام‌ها پیش نیاید، این بانک جدید هشتمین بانک بزرگ از نظر وسعت و تعداد شعبه خواهد بود و عملا بزرگترین بانک خصوصی کشور تشکیل می‌شود.

در صورت نهایی شدن ادغام‌ها، بانک کوثر در جدول تعداد شعب بانکی بالاتر از بانک‌هایی مثل رفاه کارگران، اقتصاد نوین، شهر، سمان، سرمایه، پست بانک و قوامین قرار می‌گیرد.

* وضعیت سپرده‌گذاران و کارمندان

به نظر می‌رسد در صورت نهایی شدن ادغام‌ها و تشکیل بانک کوثر قطعا وضعیت کارمندان بهتر خواهد شد، چراکه طبق اخبار واصله قرار نیست تعدیل نیرویی انجام شود و سیاست سهامداران حفظ کارمندان و تشکیل قوی بانک است. بدین ترتیب وضعیت شغلی کارمندان بهبود می‌یابد و بازنشستگی همکاران نیز تابع صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها خواهد شد. همچنین دوایر خزانه، بازرسی،کارگزینی، تدارکات حسابداری، تسهیلات رفاه پرسنلی، نگهبانی نقلیه و… با چارت سازمانی کامل ایجاد می‌شود.

طبق تصمیم‌گیری‌ها چارت سازمانی شعب نیز شامل رئیس شعبه، معاون شعبه، دایره تسهیلات، دایره خدمات نوین، دایره حسابداری، دایره صندوق و حساب جاری، دایره ارزی و… تشکیل می‌شود.

بدیهی است همکاری و مساعدت کارکنان موسسات اعتباری کوثر و ثامن و بانک مهر اقتصاد می‌تواند روند ادغام و تشکیل بزرگترین بانک خصوصی کشور را تسریع ببخشد.

در چنین شرایطی می‌توان نتیجه گرفت نه‌تنها هیچ خطری سپرده سپرده‌گذاران را تهدید نمی‌کند بلکه بهبود شرایط خدمت‌رسانی موجب قوی‌تر شدن پشتوانه پولی سپرده‌گذاران می‌شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=421
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)