- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

آب‌رسانی “کشتیرانی” به مناطق محروم بلوچستان

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود برخی ار روستاهای محروم در جنوب سیستان وبلوچستان را آب‌رسانی میکند.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از مانا، معاون اداری ومنابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه برخی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در سفری به شهرستان سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان کلنگ احداث شبکه آب‌رسانی به روستای محروم کشاری این شهرستان را به زمین زدند.

معاون اداری و منابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به توجه ویژه این شرکت به مناطق محروم ساحلی و بندری اظهار داشت: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همایش ارگان های دریایی سال گذشته متعهد شد به برخی از روستاهای محروم جنوب سیستان وبلوچستان آب‌رسانی کند.

علیرضا تقوی با تشریح جزئیات این پروژه افزود: با اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیون تومان، ۱۵۰۰نفر از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز در مدت دوماه به شبکه آب‌رسانی وتصفیه آب مجهز می شوند.

وی با اشاره به پایلوت بودن این طرح اظهار امیدواری کرد: با این اقدام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایر ارگان های دریایی نیز به مناطق محروم توجه ویژه کنند.

همچنین در این مراسم معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هماهنگی وهمدلی میان ۱۸ ارگان های دریایی کشور اظهار امیدواری کرد: در همایش آینده، سایر ارگان ها نیز اقدام به خدمات رسانی به مناطق محروم ساحلی کشور کنند.

پروین فرشچی با اشاره به توجه ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت های اجتماعی خاطر نشان کرد: مقرر شده است تمامی ناوگان دریایی این شرکت مزین به نمادی از گونه های در حال انقراض دریایی شوند.

یادآور می شود شهرستان سرباز با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰هزار نفر در جنوب سیستان وبلوچستان واقع است.

۹۲ درصد جمعیت این شهرستان روستایی و تنها هشت درصد در شهر زندگی می کنند. این شهرستان با ۶۳۵روستا بعد از چابهار کمترین ضریب آبرسانی را در سیستان وبلوچستان داراست به طوری که تنها ۳۳درصد از جمعیت این شهرستان مجهز به شبکه آبرسانی هستند و بقیه به صورت سقایی وبا سهمیه تنها ۱۵لیتر در روز، توسط ناوگانی فرسوده آبرسانی می شود.