دوشنبه 5 فوریه 2018 - 16:33

حذف واسطه مشتری و سازمان بنادر با راه‌اندازی سامانه PIMACS

سیستم پیمکس (مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان) این امکان را فراهم می کند تا فرآیندهای مالی و گزارش گیری سازمان بنادر دقیق‌تر و سریع تر انجام شود.

سامانه مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان سازمان بنادر و دریانوردی (PIMACS) همزمان با ایام دهه فجر راه اندازی شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم با برشمردن ویژگی‌های سامانه مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان و تاکید بر اهمیت شفافیت عملیات مالی، گفت: سیستم پیمکس این امکان را فراهم می کند تا فرآیندهای مالی و گزارش گیری سازمان بنادر دقیق‌تر و سریع تر انجام شود.

وی با بیان این‌که راه اندازی سامانه مدیریت شناسه واریز در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و تامین کنندگان خدمات بندری است، افزود: در صدد هستیم تا فرآیند هوشمند سازی بنادر کشور را پیاده سازی کنیم ، از اینرو راه اندازی سامانه یاد شده یک حلقه بسیار مهم از این امر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: استفاده از فناوری‌های جدید و امکاناتی که به بهبود امور در سازمان بنادر کمک می کند، در دستور کار قرار گرفته است.

سامانه “پیمکس” با هدف شفافیت و انضباط مالی، سرعت‌دهی به عملیات بانکی و برخط بودن واریزی‌ها، ابتدا به صورت آزمایشی در بندر امیرآباد نصب و راه اندازی شد و بنا بر اعلام مدیرکل امور مالی سازمان بنادر، این سیستم به مناسبت دهه فجر در همه بنادر شمالی و جنوبی کشور نصب و راه اندازی می شود.

* پرداخت فقط با یک کارت

حمیدرضا آبایی، مدیرکل دفترفناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر هم در این مراسم گفت: با نصب سامانه پیمکس ، منشاء هرگونه واریزی در سازمان بنادر مشخص خواهد بود .لذا هرکسی ، در هر مقطعی، بخواهد واریزی در سازمان بنادر داشته باشد باید از این سامانه انجام دهد.

به گفته وی، راه اندازی سامانه مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان گام بزرگی در عینیت بخشی به به کارهای سازمان بنادر است.

آبایی اظهار داشت: «پرداخت تک‌کارتی» یکی دیگر از مزیت های راه انداری سامانه مدیریت واریز به حساب است و دیگر نیاز نیست مشتریان برای انجام واریزی ها به بندر مراجعه کنند و حساب های مختلف داشته باشند، چراکه سامانه پیمکس از طریق اینترنت تا ۷ عملیات صورت حساب را می تواند پشتیبانی کند و البته قابلیت افزایش به تعداد عملیات بیشتر را دارد.

همچنین لقمان پارسی‌نیا، مدیرکل امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سیستم پیمکس به استناد ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه و در راستای شفافیت و برخط نمودن عملیات بانکی در سازمان بنادر راه اندازی شده است. این موضوع انقلابی در سیستم درآمدی سازمان بنادر است.با اجرای این سامانه، واسطه بین مشتری و سازمان بنادر به طور کامل حذف می شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)