دوشنبه 19 ژوئن 2017 - 5:34

نسبت تسهیلات به سپرده بانک ملی ۹۰ درصدی شد

مدیرعامل بانک ملی گفت: این بانک نسبت به بخشنامه ها و ابلاغ های بانک مرکزی به شدت حساس است.

نسبت تسهیلات به سپرده بانک ملی ۹۰ درصدی شد

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: این بانک نسبت های مالی و اعتباری مورد تاکید بانک مرکزی را به خوبی رعایت کرده و به ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش نگاه اقتصادی از بانک ملی ایران، محمدرضا حسین‌زاده با بیان این‌که این بانک نسبت به بخشنامه ها و ابلاغ های بانک مرکزی به شدت حساس است، گفت: انضباط مالی، در راس امور بانک ملی ایران است و به همین دلیل همه تلاش همکاران من این است که نسبت های مالی را به درستی رعایت کنند.

رییس هیأت‌مدیره بانک ملی ایران درباره اینکه اکنون نسبت تسهیلات به سپرده در این بانک چقدر است، اظهار کرد: اکنون این نسبت در بانک ملی ایران ۹۰ درصد است که عددی استاندارد و مورد تایید بانک مرکزی است.

پیش از این بانک مرکزی درباره افزایش نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در نظام بانکی به بیش از ۱۰۰ درصد هشدار داده بود.

یادآور می‌شود یکی از نسبت هایی که وضعیت شبکه بانکی را از لحاظ منابع و مصارف اندازه گیری می کند، «نسبت تسهیلات به سپرده پس از کسری قانونی» است. به این معنی که بانک ها پس از کسر قانونی مقدار مورد نظر از سپرده ها چه کسری از سپرده ها را به عنوان تسهیلات در اختیار مشتریان قرار می دهند.
به طور کلی با احتساب معیارهای بین المللی نسبت تسهیلات به سپرده معادل ۸۵ درصد در نظر گرفته می شود و بالاتر بودن از این معیار به این معنی است که ریسک ها در بانک ها و موسسات اعتباری افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)