چهارشنبه 7 فوریه 2018 - 15:34

حضور تولیدکنندگان مواد اولیه در پنجمین همایش بین‌المللی خودرو

نظری در پاسخ به نگاه اقتصادی گفت: امروزه برای طراحی یک پلتفرم از همان ابتدای کار حتی با تولیدکنندگان مواد اولیه، ماژول‌ساز و… نیز مشورت می‌کنند.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو اظهار داشت: محوریت همایش امسال زنجیره تامین رقابت‌پذیر – مواد اولیه،‌ قطعه‌سازی و لجستیک – است که زیرساخت‌های صنعت خودرو محسوب می‌شوند.

به گزارش نگاه اقتصادی، مجتبی نظری در نشست خبری این همایش اعلام کرد: برگزاری نشست‌های رو در رو، امضای تفاهم‌نامه‌ها و بحث و گفت‌وگو در زمینه زنجیره تامین خودروهای سواری و تجاری از جمله برنامه‌های دوره پنجم همایش بین‌المللی تهران هستند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «نگاه اقتصادی» درخصوص فراگیری تعریف این همایش از زنجیره تامین و حضور تولیدکنندگان فولاد، پلیمر و رنگ در این همایش گفت: ۷۵ تا ۸۵ درصد ارزش افزوده یک خودرو را قطعه‌سازان ایجاد می‌کنند اما قطعه‌سازی به‌تنهایی نمی‌تواند زنجیره تامین رقابت‌پذیر را کامل کند؛ امروزه برای طراحی یک پلتفرم از همان ابتدای کار حتی با تولیدکنندگان مواد اولیه، ماژول‌ساز و… نیز مشورت می‌کنند. با همین رویکرد، در این همایش فولادسازان و پلیمرسازان هم حضور دارند.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در پاسخ به سوال دیگر «نگاه اقتصادی» درباره حضور مدیران شرکت‌های سازنده مواد اولیه به‌عنوان سخنران در همایش گفت: نمایندگان این شرکت‌ها هم در فهرست سخنرانان اصلی و هم میان در اعضای پنل‌ها حضور دارند و به‌عنوان مثال ما در همایش یک سخنرانی اختصاصی در خصوص رنگ‌های مصرفی در تولید خودرو داریم.

وی با بیان این‌که این همایش رویداد بزرگی برای همکاری و مشارکت فعالان صنایع خودرو و دانشگاهیان است، اظهار داشت: سال اول فضای تحریم‌ها خیلی سخت بود و این همایش زمینه‌ساز بسیاری از فعالیت‌های بین‌المللی شد، قسمت اعظمی از فعالیت‌هایی که صنعت خودروی کشور را به صنعت بین المللی وصل کرد و این جریان همچنان ادامه دارد.

نظری افزود : امیدواریم این همایش امسال نیز همانند سال‌های گذشته پربارتر از قبل برگزار شود و دستاوردها و قراردادهای خوبی برای ارتقای صنعت قطعه‌سازی کشور حاصل کند.

* حضور ۲۲۰ میهمان خارجی در همایش

علیرضا عاجزی، مجری پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو نیز در این نشست از حضور ۱۵۶۰ نفر از متخصصان و فعالان صنعت خودرو کشور و همچنین ۲۲۰ نفر میهمان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه، کره، ژاپن، چین، تایوان، هندوستان، ترکیه، عراق و ترکمنستان خبر داد و یادآور شد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی به متراژ سه‌هزار متر مربع از صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور برپا خواهد شد.

وی همچنین از حضور مقامات ارشد شرکت‌های بین‌المللی خودرو مثل پژو، سیتروئن، رنو، دایملر، فولکس‌واگن ، بوش، FIEV، اسکانیا، کیاموتورز، SNECI، ولوو و رییس انجمن قطعه‌سازان آلمان، ایتالیا، فرانسه و ترکیه در این همایش خبر داد.

پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4530
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)