چهارشنبه 21 فوریه 2018 - 14:24

تعامل پست و نقشه‌برداری برای تسریع در تهیه نقشه شهرها

مسئولان ارشد شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری، بر دستیابی به نقشه شهرهای کشور در کمترین زمان ممکن به توافق رسیدند.

مسئولان ارشد شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری، بر دستیابی به نقشه شهرهای کشور در کمترین زمان ممکن به توافق رسیدند.

به گزارش نگاه اقتصادی، روز جاری و در جلسه حسین نعمتی؛ معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با مسعود شفیعی؛ رییس سازمان نقشه برداری، در خصوص تهیه نقشه شهرها و پارسل بندی آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه که کاظم میرزایی؛ سرپرست معاونت فناوری شرکت ملی پست و مدیران این حوزه نیز حضور داشتند، نعمتی با تأکید بر اهمیت پروژه در سطح ملی و به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی گفت: جی نف ضمن آن که یک پروژه ملی است، ارائه سرویس ها و خدمات آن در قالب شبکه ملی اطلاعات از اهمیت فوق العاده ای برای دولت و نظام برخوردار است.

وی همچنین تهیه نقشه و پارسل بندی آن را از مهم ترین اولویت های این پروژه برشمرد و گفت: تأمین نقشه شهرهای کشور و پارسل بندی آنها در روند پیشرفت این پروژه تأثیر بسزایی خواهد داشت و جزو الزامات اولیه آن به شمار می رود.

معاون وزیر ارتباطات سپس دستیابی به یک جمعبندی در تهیه نقشه را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: مطمئناً دستیابی به نقشه ها در قالب یک بسته مشخص، در اجرایی شدن پروژه و تسریع در مراحل کار تأثیر زیادی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه خواستار برگزاری جلسات هماهنگی با سازمان نقشه برداری در فواصل کوتاهتر جهت دستیابی به نتیجه شد و گفت: هدف غایی از تهیه نقشه، اجرایی شدن پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن است تا از این طریق خدمات و سرویس های مرتبط با این پروژه در دسترس عموم قرار گیرد.

رئیس سازمان نقشه برداری نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پروژه برای کشور گفت: سازمان نقشه برداری به عنوان تنها مرجع ارائه اطلاعات استاندارد در این زمینه، از حداکثر ظرفیت برای پیشبرد این پروژه استفاده خواهد نمود.

شفیعی همچنین با تأکید بر اجرایی شدن هر چه سریع تر تهیه نقشه شهرهای باقی مانده گفت: به نظر می رسد، استفاده از توان بخش خصوصی در روند امور تسریع ایجاد خواهد کرد.

در این جلسه سرپرست معاونت فناوری شرکت ملی پست نیز در سخنانی ضمن تشریح میزان پیشرفت پروژه و بررسی راهکارهای مقتضی جهت تسریع در روند امور، بر همکاری با سازمان نقشه برداری به عنوان تنها مرجع ارائه نقشه استاندارد تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4650
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)