پنج‌شنبه 22 فوریه 2018 - 15:32

نوسازی صنعتی در سال ۹۷؛ اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت

شریعتمداری اعلام کرد: ۹هزار میلیارد تومان از منابع فروش اموال و دارایی های ایدرو و ایمیدرو به این سازمانهای توسعه ای داده می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های ایدرو وایمیدرو در دوره های پیشین بود که سال آینده ۹ هزار میلیارد تومان از این منابع به این سازمانهای توسعه ای برای مشارکت با واحدهای دیگر داده می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمد شریعتمداری در همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر صنایع کوچک با بیان اینکه نوسازی صنعتی در سال ۹۷ در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، افزود: یکی از مهمترین کارهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی توجه به نوسازی صنعتی در کشور است.

وی با اشاره به وجود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور بیان کرد: بخش اعظمی از این واحدها صنایع کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از آن‌ها در شهرکهای صنعتی استقرار دارند.

شریعتمداری ادامه داد: امکان توجه بیشتر به واحدهای کوچک و متوسط به خاطر استقرار آنها در شهرکها و نواحی صنعتی به خوبی فراهم است، این مهم باید مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه موضوع صنایع کوچک بعد از ادغام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به محاق رفته است، گفت: بیشتر وقت و توان صرف موضوع شهرکها شده است که در دولت دوازدهم تلاش می کنیم به SME ها توجه ویژه داشته باشیم.

شریعتمداری با اعلام اینکه برای توسعه متوازن مدیون واحدهای صنعتی کوچک هستم، اضافه کرد: این واحدها در نقاط مختلف کشور و حوزه های پیرامون پراکندگی وسیعی دارند و برای توسعه متوازن پر اهمیت هستند.

وی با طرح اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا بار سنگین توسعه بر دوش واحدهای کوچک اقتصادی است، تصریح کرد: واحدهای کوچک و متوسط(sme)ها با سرمایه گذاری کمتر نسبت به واحدهای بزرگتر تلاش برای اشتغالزایی بیشتر می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با ورود استارت آپ‌ها صنایع کوچک جایگاه ویژه ای پیدا کردند، گفت: کمترین معوقات بانکی مربوط به صنایع کوچک است و مخاطرات بانک‌ها برای پرداخت به SME ها کمتر است.

شریعتمداری با تأکید بر جایگاه صادرات گفت: تلاش می شود به موضوع صادرات گرا بودن واحدهای کوچک و متوسط در دولت دوازدهم توجه جدی تر شود، جایزه صادراتی که از گردونه عملکرد اقتصادی خارج شده بود در سال ۹۷ احیا خواهد شد و ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای جوایز صادراتی به تصویب مجلس رسیده است.

وی ایجاد مشوق‌های ویژه برای ایجاد تنوع در محصولات صادراتی را از اهداف پیش رو دانست و افزود: در سالهای گذشته به واحدهایی که برای اولین بار کالا صادر می کردند مشوقهایی می دادیم. از سوی دیگر علاوه بر تنوع تولید، تنوع جغرافیای صادراتی نیز باید مورد اهمیت واقع شود، در سال‌های قبل این مهم در کشورهای آفریقایی انجام می شد که باید دوباره از سر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های ایدرو وایمیدرو در دوره های پیشین بود که سال آینده ۹ هزار میلیارد تومان از این منابع به این سازمانهای توسعه ای برای مشارکت با واحدهای دیگر داده می شود، اولویت این منابع واحدهای تولیدی صادرات گرای دانش بنیان است.

شریعتمداری با ابراز امیدواری که سال آینده، سال رونق تولید برای همه واحدهای صنعتی و تولیدی باشد، گفت: از کمک های فنی و اعتباری برای کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهایی که می‌خواهند نوسازی کنند استفاده می شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)