سه‌شنبه 27 فوریه 2018 - 7:08

۱۱ تندیس؛ سهم بنگاه‌های سرآمد ایرانی از همایش تعالی سازمانی

امسال ۱۶ سازمان در سطح تندیس، ۳۵ سازمان در سطح تقدیرنامه و ۱۸ سازمان برای گواهی تعهد به تعالی بوده‌اند.

پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی با حضور مقامات، مدیران ارشد سازمان‌ها و متخصصان این حوزه، ۷ اسفند ماه ۹۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدعلی محمدی، رییس این همایش اظهار داشت: بی تردید پایه های اصلی توسعه اقتصادی اجتماعی کشور، سازمان های متعالی و موثر در جامعه هستند که حاصل موفقیت جامعه در موفقیت آنها متبلور می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم باید دارای سازمان های توسعه یافته و همچنین انسان های توسعه یافته و متعالی باشیم که سرمایه های اصلی جامعه هستند.

وی ارزیابی را نقطه شروع تعالی برای آگاهی از موقعیت سازمان دانست و اظهار داشت: در جامعه ای زندگی می کنیم که مبتنی بر ارزش های دینی و اخلاقی است بنابراین این ویژگی باید در الگوهای ارزیابی مدنظر قرار گیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: بهره وری بحث و دغدغه اصلی جامعه است و باید سهم آن را افزایش دهیم تا به نرخ رشد ۸ درصد پیش بینی شده در برنامه های توسعه دست یابیم.

وی تاکید کرد: سازمان های متعالی و پیشرو که لوکوموتیو اقتصاد جامعه هستند، باید دارای ظرفیت های لازم و نتایج مطلوب در مسیر تعالی باشند.

رییس همایش ملی تعالی سازمانی افزود: یکی از رسالت های یک رهبر در یک سازمان متعالی، این است که تغییرات را در زمان مناسب تشخیص دهد و با نگاه استراتژیک از فرصت های پنهان در آینده آگاهی یابد و با نظم، بردباری و انرژی لازم، سازمان خود را در مسیر تعالی راهبری کند.

وی یاد آور شد: اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی توسط سازمان مدیریت صنعتی، در جهت توسعه فضای رقابتی و ارتقا فرهنگ تعالی در جامعه و تشویق سازمان های سرآمد ایرانی برای خودارزیابی و تبادل تجربیات موفق بین سازمان ها ست.

در همایش ملی تعالی سازمانی از سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی در پنج بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی که پس از انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی شده و مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند، تقدیر می شود.

* کسب ۳ تندیس سیمین و ۸ تندیس بلورین توسط بنگاه‌های سرآمد ایرانی

به گزارش نگاه اقتصادی، امسال از میان ۱۶ سازمان و شرکت بزرگ که در سطح تندیس در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت کرده بودند، در بخش ساخت و تولید “شرکت فولاد خوزستان” ، “شرکت تولیدی صنعتی فراسان” و “شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)” در بازه امتیازی ۶۰۱ تا ۶۵۰ موفق به کسب تندیس سیمین شدند.

بنا به این گزارش، “شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه” (میدکو) و شرکت پتروشیمی پارس در بازه امتیازی ۵۰۱ تا ۵۵۰ در بخش ساخت و تولید، و “شرکت کارگزاری بیمه سایپا” در بخش خدمات، تندیس بلورین جایزه تعالی سازمانی را کسب کردند.

همچنین در بازه امتیازی ۴۵۱ تا ۵۰۰ امتیاز ،”شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو” (ساپکو) ، “شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس)” و “شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا – پرتو”در بخش ساخت و تولید و “شرکت گاز استان مازندران” و “شرکت سایپا یدک” در بخش خدمات، موفق به کسب تندیس بلورین شدند.

در سال جاری ۶۹ سازمان و شرکت بزرگ کشور، در ۵ بخش “ساخت و تولید”، “خدمات” ، “سلامت” ، “آموزش” و “بخش عمومی” با انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی و به اجرا گذاردن برنامه‌های بهبود، متقاضی دریافت جایزه ملّی تعالی سازمانی بودند.

امسال ۱۶ سازمان در سطح تندیس، ۳۵ سازمان در سطح تقدیرنامه برای تعالی، ۱۸ سازمان برای گواهی تعهد به تعالی از میان شرکت‌های بزرگ و معتبر کشور متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی بوده‌اند.

در طی ۱۵ سال گذشته سازمان های کشور ۱۴۰۰ بار در این فرایند مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود نظام‌های مدیریتی آن‌ها شناسایی شده و بهبود یافته است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4752
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)