یکشنبه 4 مارس 2018 - 14:47

بهبود فضای کسب‌وکار با حمایت دولت از استارت‌آپ‌ها

سورنا ستاری با اشاره به استخدام ۲۰ هزار نفر در روزهای آینده توسط یکی از استارت‌آپ‌ها خواستار تسهیل فعالیت استارت‌آپ‌های این‌چنینی شد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: حمایت دولت از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین تسهیل محیط کسب و کار است.

به گزارش نگاه اقتصادی، سورنا ستاری در حاشیه آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در جمع خبرنگاران افزود: دولت نباید در زمینه سرمایه گذاری ورود کند.

وی با اشاره به استخدام ۲۰ هزار نفر در روزهای آینده توسط یکی از استارت آپ ها خاطرنشان کرد: باید محیط کسب و کار به گونه ای باشد که استارت آپ های این‌چنینی به راحتی بتوانند در شهر تهران فعالیت کنند.

ستاری با بیان اینکه باید خلاقیت و نوآوری پیاده‌سازی شود، گفت: بیش از سه هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید محیط های کسب و کار نرم افزاری شود تصریح کرد: تا چهار سال گذشته هیچکس راجع به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان صحبتی نمی کرد اما امروز این موضوع به طور جدی مورد توجه قرار دارد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین در افتتاحیه همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در برج میلاد گفت: تفکر استخدامی کشنده روحیه خلاقیت است
ستاری از کسانی که تنها به فکر استخدام در مراکز دولتی هستند انتقاد کرد و این نوع تفکر را کشنده روحیه خلاقیت در کشور دانست.

وی افزود: نفت و وابستگی به آن ذهن ها را آلوده کرده است که باید برای رهایی از آن به سمت خلاقیت پروری رفت.

ستاری بر ایجاد زیست بوم شهر هوشمند تاکید کرد و پیاده سازی آن در شهری مانند تهران را عامل کاهش مشکلات دانست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فراهم بودن پایه های زیست بوم شهر هوشمند خبر داد وتصریح کرد: ضعف بزرگ فعلی محیط کسب و کار است و باید برای رفع آن تلاش کرد.

ستاری توسعه زیست بوم شهر هوشمند را مبتنی بر وام ندانست و خواستارایجاد فرهنگ سرمایه گذاری در کشور شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور غیر بومی بودن دانشگاه و صنعت را عامل ایجاد اشتغال خلاصه شده در استخدام برشمرد و گفت: اکنون استخدام دولت شدن آرزوی جوانان است که سبب شده خلاقیت از بین برود.

ستاری عنوان کرد: مفهوم آموزش در شهر هوشمند تغییر خواهد کرد و در این شهر انسان هر لحظه در حال یاد گیری خواهد بود.

وی گفت: لازم است در شهر هوشمند همه شهر تبدیل به پارک علم و فناوری شود که معاونت علمی و فناوری آماده همکاری با شهرداری تهران در این زمینه است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه دانشگاه دیگر محدود به دیوار نخواهد بود، گفت: باید دانشگاه تبدیل به جزیی از مبلمان شهری شود تا خلاقیت شکل بگیرد.

ستاری بر ضرورت توسعه شتاب دهنده ها تاکید کرد و از ظهور نسل جدیدی در کشور خبر داد که مبتنی بر خلاقیت بومی است.

وی اتکا به پول نفت و توسعه نامتوازن صنعت در استان اصفهان را عامل نابودی این شهر دانست و گفت: اکنون استان اصفهان از بیکاری زیاد رنج می برد که عامل توسعه نامتوازن است.

 

منبع: ایرنا

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4787
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)