یکشنبه 11 مارس 2018 - 12:45

بهره‌برداری از ۹ اسکله شناور در سال ۹۷

انجام مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه تجهیزات و ایمن‌سازی و تسهیل رفت‌وآمد در اسکله‌های شناور از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد هفت اسکله شناور در نوروز ۹۷ و ۲ اسکله دیگر تا پایان نیمه نخست این سال خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدرضا الهیار در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی و نیز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر انجام مسئولیت های اجتماعی توسط این سازمان در حوزه تجهیزات اظهار کرد: در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در حوزه تجهیزات ایجاد ۹ مجموعه اسکله شناور در سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت که هفت مورد آن تا نوروز ۱۳۹۷ و ۲ مورد دیگر آن تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این ۹ اسکله شناور در جزایر هرمزگان واقع شده اند و امیدواریم حداقل تا نوروز سال ۱۳۹۷ هفت مورد از این اسکله ها به بهره‌برداری برسد تا بازدیدکنندگان از جزایر بتوانند از اسکله های مربوطه بازدید کنند، اقدامی که در راستای ایمن‌سازی و تسهیل رفت و آمدها است.

* اسکله ها؛ پیش نیاز استفاده از سواحل

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسکله‌های شناور، اسکله هایی هستند که در کنار ساحل قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: اگر در حالت طبیعی بخواهید از سواحل استفاده کنید پیش نیاز آن اسکله است که وجود آن ها کمک خواهد کرد تا به بهترین شکل ایمنی تامین و استفاده مراجعان تسهیل شود.

الهیار افزود: این اسکله های شناور شامل کندالو، هنگام، شیب دراز، سهیلی، گورزین، لافت قدیم، طبل، خورآذینی و خورتیاب هستند. ۷ اسکله از آن ها تا نوروز سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و دو مورد دیگر نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، این اقدام به عنوان یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به تاکید و دستور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)