چهارشنبه 14 مارس 2018 - 21:05

تقدیر وزیر صنعت از فروشندگان پوشاک ایرانی با اهدای گل

شریعتمداری با تأکید بر این‌که “پویش آری به تولید ملی” باید سراسری شود، گفت: ایجاد خوشه‌های صنعتی را جدی بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از پویش “آری به تولید ملی” از چند فروشگاه عرضه پوشاک ایرانی در سطح شهر تهران بازدید و به فروشندگان و خریداران گل اهدا کرد

به گزارش نگاه اقتصادی، در این بازدید که عصر امروز (چهارشنبه) انجام شد، علی فاضلی؛ رییس اتاق اصناف ایران، یدالله صادقی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، ابوالقاسم شیرازی؛ رییس اتحادیه پوشاک، مصطفی حسنی؛ دبیر پویش #آری_به_تولید_ملی و جمعی از فعالان و تولید کنندگان پوشاک ایرانی محمد شریعتمداری را همراهی کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان این بازدید چند ساعته ضمن بازدید از فروشگاه‌های عرضه پوشاک و منسوجات ساخت داخل از نزدیک با تولیدکنندگان ایرانی به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مهمترین مسایل، مشکلات و دغدغه‌های آنها قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید با تولید کالای با کیفیت، قدرت انتخاب مردم را برای خرید کالای ایرانی بالا ببریم، گفت: “پویش آری به تولید ملی” کار با ارزشی است که شکل گرفته و باید به یک کار ملی در سراسر کشور تبدیل شود .

شریعتمداری با یادآوری اینکه محصولات ایرانی در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای همسایه شناخته شده هستند، اضافه کرد: حتی در یک دوره ای مارک و نشان محصولات ایرانی را در کشورهای اروپایی تقلید می کردند و با آن‌ها محصولات خود را به فروش می‌رساندند. البته الان نیز برخی محصولات ایرانی مانند زعفران را برخی کشورها به نام خودشان عرضه می کنند که در مجامع بین المللی این موضوعات را باید پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای حمایت از تولید داخل به صورت موازی باید کارهای مختلفی انجام شود، افزود: ایجاد خوشه های صنعتی باید جدی گرفته شود. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و مجموعه اتاق‌های اصناف سراسر کشور کار تشکیل خوشه های صنعتی را در حوزه پوشاک برای در کنارهم قرار گرفتن واحدهای تولیدی مختلف دنبال کنند.

وزیر صنعت در این بازدیدها که در فضایی صمیمی برگزار شد به تولیدکتنندگان نشان “پویش آری به تولید ملی” اهدا کرد.

“پویش آری به تولید ملی” با هدف فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده است.

این پویش که بازتاب خوبی در کشور داشته است در راستای این مفهوم که خرید کالای خارجی که مشابه خوب ایرانی‌اش در داخل تولید می‌شود از بین بردن فرصت اشتغال در کشور است، حرکت می‌کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5026
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)