دوشنبه 26 مارس 2018 - 1:12

کاهش اقبال مسافران نوروزی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی!

با وجود افزایش ۹٫۵ درصدی سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی، تعداد مسافران ۱٫۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد: با وجود افزایش ۹٫۵ درصدی سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی، تعداد مسافران ۱٫۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نگاه اقتصادی، حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به جزییات سفرهای نوروزی امسال افزود: از ۲۴ اسفند ماه ۹۶ تا چهارم فروردین ماه جاری بیش از ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی‌ در جاده های کشور جا به جا شدند.

وی گفت: این میزان مسافر با استفاده از ٣٣٧ هزار و ۳۵۹ سرویس در مسیرهای مختلف جاده ای سفر کردند که نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۶ تعداد سفرها ۹٫۵ درصد افزایش و تعداد مسافران ۱٫۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سهم هر یک وسایل نقلیه عمومی برون ‌شهری اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در جابجایی مسافران را در این ایام به ترتیب ۳۱٫۷ درصد، ۱۶٫۹ درصد و ۵۱٫۴ درصد اعلام کرد.

شهرکی ثانوی در ادامه بیان داشت: بیشترین مقاصد سفر بعد از تهران به ترتیب خراسان رضوی (مشهد)، خوزستان، اصفهان، گیلان، مازندران، فارس، ایلام و آذربایجان غربی و شرقی است.

وی با اشاره به آمار کل تردد از مرزهای زمینی در بازه زمانی یاد شده گفت: مجموع کل تردد از مرزها ۶۶۱ هزار و ۱۲۹ نفر بوده است که مسافران ورودی با تعداد ۲۲۴ هزار و ۶۸۶ نفر سهم ۳۴ درصدی و مسافران خروجی با ۴۳۶ هزار و ۴۴۳ نفر سهم ۶۶ درصدی از این آمار داشته اند.

بنا بر اعلام پایگاه وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: پر ترددترین مرزها در این مدت به ترتیب مهران، بازرگان، رازی، شلمچه و بیله سوار بوده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5186
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)