پنج‌شنبه 29 مارس 2018 - 16:00

رشد ۱۱٫۸ درصدی معاملات آپارتمان در تهران در سال گذشته

در اسفندماه ۹۶ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۱۰٫۵ و ۹٫۴ درصد رشد نشان داد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد معاملات پارسال آپارتمان های مسکونی شهر تهران با افزایش ۱۱٫۸ درصدی در همسنجی با پارسال، به ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ واحد رسید.

به گزارش نگاه اقتصادی، بر پایه آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور که امروز (چهارشنبه) در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد، در اسفندماه پارسال ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد آپارتمان در شهر تهران معامله شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، افزایش اندک ۰٫۵ درصدی را ثبت کرد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران نیز در اسفند ماه پارسال ۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۲۶٫۱ درصد افزایش را نشان داد.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۵، ۲۶٫۱ درصد افزایش یافت.

این میزان نسبت به بهمن ماه ۴٫۶ درصد بیشتر شد.

از مجموع ۱۲ هزار و ۳۰۷ واحد مسکونی معامله شده در اسفندماه، واحدهای تا پنج سال ساخت بیشترین سهم (۴۶٫۵ درصد) را داشتند. این میزان در مقایسه با اسفندماه سال ۱۳۹۵ حدود ۴٫۶ واحد درصد کاهش یافت و در مقابل به سهم واحدهای دارای ۶ تا ۱۰ سال قدمت و بیش از ۱۵ سال افزوده شد.

همچنین در اسفندماه سال ۱۳۹۶ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۱۰٫۵ و ۹٫۴ درصد رشد نشان داد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)