دوشنبه 16 آوریل 2018 - 14:36

افزایش ۲۸ درصدی تعداد گردشگران دریایی کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد: استان هرمزگان رتبه اول گردشگری دریایی کشور را داراست.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در تعطیلات نوروز امسال، تعداد سفرهای دریایی ۱۲ درصد کاهش و تعداد گردشگر دریایی ۲۸ درصد رشد داشته که در مجموع به لحاظ گردشگر و مسافر ۳,۳ درصد رشد ثبت شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، هادی حق‌شناس در جلسه بررسی و ارزیابی اجرای طرح گردشگری نوروز ۹۷ که از ۲۴ اسفند ۹۶ شروع و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت، افزود: میزان حوادث و سوانح دریایی در نوروز ۹۷ نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است. به گونه ای که در تعطیلات نوروز سال جاری با تلاش و اهتمام ویژه بنادر کشور هیچ گونه حادثه دریایی که منجر به فوت گردشگر یا غرق شدن شناور شود، نداشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه هدف سازمان بنادر و دریانوردی در گردشگری دریایی انجام سفرهای ایمن دریایی است، تصریح کرد: در تعطیلات نوروز امسال به لحاظ تعداد گردشگر و مسافر و به طور کلی تعداد سفرهای دریایی ۳.۳ درصد رشد داشتیم. به عبارتی در خصوص سفرهای دریایی به معنای اینکه مسافر از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل شود حدود ۱۲ درصد کاهش و تعداد گردشگر دریایی حدود ۲۸ درصد رشد داشتیم.

حق‌شناس ادامه داد:در تعطیلات نوروز سال گذشته ۲۹ هزار شناور بین سرزمین اصلی و جزایر تردد داشتند، اما امسال ۳۳ هزار شناور به گردشگران دریایی خدمات ارایه کردند. لذا حدود ۱۴ درصد تعداد سفر شناورهای دریایی رشد پیدا کرده است. اما تعداد مسافران ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است که این موضوع بیانگر رعایت ایمنی در سفرهای دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال ۷شناور در بندرعباس از رده خارج شد، اذعان داشت: تعداد شناورهای گردشگری ۳۰ درصد رشد پیدا کرده است اما میزان جابه جایی مسافر ۲۸ درصد بوده است.این کاهش به منزله آن است که در شمال و جنوب کشور به رعایت نکات ایمنی توجه ویژه ای شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره حادثه اخیر مسیر قشم به بندرعباس که با سرعت عمل نیروهای امدای در دریا جان هیچکدام از مسافران به خطر نیفتاد، اظهار داشت:سازمان بنادر و دریانوردی کشور کمتر از یک ساعت از وقوع حادثه در بنادر و دریاهای کشور مطلع می شود که این امر بیانگر توجه ویژه سازمان بنادر به انجام سفرهای ایمن است.

وی با اشاره به رتبه بندی تعداد سفرهای انجام شده، ادامه داد: حدود ۶۴ درصد سفرهای دریایی در استان هرمزگان انجام شده است. بر این اساس استان هرمزگان از جهت جذب توریست رتبه نخست دارد. بعد از آن استان خوزستان با حدود ۱۳ درصد قرار دارد.بوشهر با ۸ درصد،مازندران با ۷ درصد و سیستان و بلوچستان با ۲ درصد و استان گلستان با یک درصد در رتبه های بعدی جذب توریست و گردشگر دریایی هستند.

حق‌شناس در خصوص رتبه بندی تردد شناورهای مسافری، خاطرنشان کرد: ۳۱ درصد شناورها در استان هرمزگان و ۲۰ درصد استان گیلان، ۱۶ درصد استان مازندران، ۱۵ درصد خوزستان، ۹ درصد بوشهر و سیستان و بلوچستان و ۴ درصد گلستان، بوده است.

وی درباره انجام سفرهای خارجی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۵ فروردین سال جاری، تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی بین بندر خرمشهر- بندر شهید باهنر به شارجه و دبی سفر های دریایی خارجی انجام شده است. همچنین سفرهای دریایی از کیش به دبی صورت گرفته است. از طرفی بین ۶ جزیره کیش،هرمز، قشم، خارک،ابو موسی سفرهای دریایی صورت گرفته است.

بنابراعلام از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، حق شناس خاطر نشان کرد: اگر تورهای گردشگری در جزایر کشور برگزار شود بدون شک برروی تعداد سفرهای دریایی اثر گذار خواهد بود که در معیشت بندرنشینان تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)