چهارشنبه 28 ژوئن 2017 - 22:48

افزایش ۲ برابری ظرفیت ریلی تهران-مشهد در دولت یازدهم

اهم پروژه ها و اقدامات اجرایی اداره کل راه آهن خراسان در مدت چهار ساله دولت تدبیر و امید با هزینه ای بالغ بر چهار هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال اعتبار به انجام رسیده است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: اجرای ۱۱ پروژه بویژه سامانه اتوماتیک ترافیک قطارها(ATC) در مسیر تهران-مشهد در دولت یازدهم، موجب افزایش دوبرابری ظرفیت ریلی در این مسیر شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدهادی ضیایی‌مهر اظهار داشت:همچنین افزایش سرعت قطارهای مسافری معمولی و سریع السیر مسیر تهران-مشهد به ترتیب به ۱۴۰ و ۱۶۰کیلومتر بر ساعت و کاهش دو و نیم ساعته زمان سیر قطارها در این مسیر از دیگر اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در این راستا بوده است.

وی به ایرنا گفت: اجرای پروژه سامانه اتوماتیک ترافیک قطارها (ATC) ، بلاک میانی، پروژه های طرح توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه آهن مشهد در مجموع با سه هزار میلیارد ریال هزینه در دهه فجر سال ۹۴ به دست رییس جمهور به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: اهم پروژه ها و اقدامات اجرایی اداره کل راه آهن خراسان در مدت چهار ساله دولت تدبیر و امید با هزینه ای بالغ بر چهار هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال اعتبار به انجام رسیده است.

مدیر کل راه آهن خراسان افزود: این طرح ها ضمن افزایش دو برابری ظرفیت خط ریلی مشهد- تهران موجب روان شدن تردد قطارها از مبادی ۲۶ گانه سطح کشور به سمت مشهد و کاهش ۸۰ درصدی تاخیرقطارهای مسافری از مبداء مشهد شد.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید متوسط تاخیر حرکت هر قطار از مبدا مشهد در مقایسه با دولت دهم از حدود چهار دقیقه به کمتر از ۳۰ ثانیه رسیده است و تاخیر ورود قطارهای مسافری از مبادی ریلی سطح کشور به ایستگاه راه آهن مشهد نیز کاهش ۳۶ درصدی داشته است.

ضیایی‌مهر گفت:آغازعملیات اجرائی پروژه برقی سازی مسیر ریلی پرتردد مشهد-تهران به جهت افزایش سطح فناوری حمل و نقل ریلی، کاهش زمان سیر به ۶ ساعت و افزایش سرعت حرکت قطارهای مسافری به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل ریلی در خراسان است.

وی گفت: ارتباط ریلی شهرستان های خرمشهر – ماهشهر – ملایر علاوه بر ۲۳ شهر و مرکز استان که قبل از سال ۹۲ با مشهد مقدس برقرار بوده، در سه سال اخیر محقق شده است .

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: راه اندازی قطارهای ۵ ستاره لوکس در مسیر ریلی خراسان رضوی و منتهی به مشهد مقدس موجب افزایش سطح کیفی خدمات قطارهای مسافری در این مسیر شده است.

وی افزود: ظرف سه سال اخیرشاهد افزایش ترانزیت ریلی در محورسرخس بوده ایم که بیشترین رشد آن مربوط به سال ۹۴ وبه میزان ۲۵۶ درصد در ترانزیت ریلی مربوط به کشورهای آسیای مرکزی بوده است که این تردد ترانزیتی عمدتا در کریدور ریلی سرخس – بندرعباس انجام شده و سهم ترانزیت ریلی محور سرخس از کل ترانزیت ریلی کشور را از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد افزایش داده است.

یادآور می‌شود؛ از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران، هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=549
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)