چهارشنبه 28 ژوئن 2017 - 22:51

رشد ۳۶درصدی شاخص بورس در پایان هفته نخست تیرماه

بورس در هفته نخست تیرماه، معاملاتی کم حجم و رمق را پشت سر گذاشت که علت اصلی آن تعطیلات عید فطر بود.

شاخص بورس معاملات نخستین هفته تیرماه را با رشد ۳۶ واحدی و معاملاتی کم حجم و کم رمق پشت سر گذاشت.

به گزارش نگاه اقتصادی، بورس در هفته نخست تیرماه، معاملاتی کم حجم و رمق را پشت سر گذاشت که علت اصلی آن تعطیلات عید فطر بود.

هر چند برای هفته آینده، بازاری پر رونق تر نسبت به این هفته پیش بینی می شود اما کارشناسان، انتظار رشد چشمگیری را ندارند.

در معاملات امروز بیش از ۳۳۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۴۹ میلیارد ریال در ۳۲ هزار و ۴۱۲ نوبت خرید و فروش شد.

امروز بیشتر شاخص های اصلی بازارسرمایه رشد کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۳ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۳۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) ۲۸ واحد، شاخص آزاد شناور ۱۲۶ واحد و شاخص بازار اول ۴۴ واحد افزایش یافت اما شاخص بازار دوم ۱۱ واحد افت کرد.

نمادهای فولاد (فولاد مبارکه) و فاسمین (کالسیمین)، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما فخاس (فولاد خراسان)، اخابر (مخابرات)، خودرو (ایران خودرو)، پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) و آپ (آسان پرداخت پرشین) با بیشترین تاثیر منفی، مانع رشد شاخص شدند.

در معاملات امروز، گروه انبوه سازی با مبادله ۳۷ میلیون سهم به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در صدر بازار قرار داشت.

در رتبه های بعدی گروه فلزات اساسی به ارزش ۷۱ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۵۵ میلیارد ریال قرار گرفتند.

* پایان هفته فرابورس ایران با رشد بیش از یک درصدی شاخص کل

آخرین روز معاملاتی این هفته برای بازار فرابورس ایران با دادوستد ۱۷۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال به پایان رسید.

در معاملات امروز، شاخص فرابورس نیز افزایش ۱۰ واحدی را به ثبت رساند که عمده این رشد از جانب نمادهای پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی رقم خورد.

معامله ۹۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال نیز نتیجه نقل و انتقال سهام در مجموع بازارهای اول و دوم بود.

نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن و تولید برق ماهتاب کهنوج به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار کسب کردند.

سه توقف نماد و بازگشایی یک نماد دیگر نیز در جریان بازار امروز رقم خورد؛ به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت بورس انرژی، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز چهارشنبه متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت بهمن‌دیزل (خدیزل۱) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد.

نگاهی به تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد ۶۲ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد ریال در این تابلو دادوستد شد که اوراق تسهیلات مسکن شهریور ۹۴ بالاترین قیمت معاملاتی و تسه دی ماه ۹۳ کمترین قیمت را در این تابلو تجربه کردند.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در دامنه قیمتی ۷۲۹ هزار تا ۷۶۲ هزار ریال در نوسان بود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=550
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)