دوشنبه 7 می 2018 - 20:22

تداوم حمایت بانک شهر از توسعه خطوط ریلی کلان‌شهرها

پورزرندی گفت: اتصال خطوط یک و ۲ مترو مشهد قطعا مشکلات شهروندان این شهر و به ویژه زائران را از ترافیک داخل شهر کاهش می‌دهد.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به افتتاح رسمی اتصال خطوط یک و ۲ مترو مشهد همزمان با سفر رییس جمهور به این کلان‌شهر،گفت: این بانک در پشتیبانی از شهرداری ها برای توسعه خطوط ریلی در کلان شهرها عزم قاطع دارد.

به گزارش نگاه اقتصادی از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، حسین محمد پورزرندی با اشاره به ارتباط و تعامل گسترده بانک شهر با مدیریت شهری کلان‌شهرها، افزود: این بانک طی سال های اخیر به عنوان بزرگ‌ترین پشتیبان شهرداری‌ها تلاش داشته توسعه و گسترش پروژه های عمرانی و فرهنگی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهد.

وی با اشاره به نقش پروژه قطار شهری مشهد در کاهش ترافیک و آلودگی هوای این کلان شهر، افزود: اتصال خطوط یک و ۲ مترو مشهد قطعا مشکلات شهروندان این شهر و به ویژه زائران حرم مطهر امام رضا (ع) را از ترافیک داخل شهر کاهش می‌دهد.

پورزرندی با اشاره به تسهیلات بانک شهر برای توسعه خطوط ریلی مشهد اظهار کرد: از سال ۹۶ تا به امروز، ۱۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک به شرکت قطار شهری مشهد پرداخت شده که تمامی آن جهت حفاری، زیر سازی، ریل گذاری و ساخت ایستگاه مصرف شده و این در حالی است که بر اساس مصوبه هیات عامل این بانک در استان خراسان رضوی می بایست ۲۴۰۰ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یابدکه باقی مانده آن جهت بهره برداری ۶٫۸ کیلومتر باقی مانده بایستی کارسازی شود.

پورزرندی با تاکید بر اینکه اشتغال‌زایی برای جوانان و صرف منابع مالی شهروندان در شهرهای خود از اهداف اصلی بانک شهر است، عنوان کرد: درحال حاضر بانک شهر بالاترین سطح سرمایه گذاری بانکی در حوزه حمل و نقل عمومی کلان شهرها به ویژه در بخش مترو را داراست.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه توسعه خطوط مترو ،تقویت حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی همواره از معضلات عمده کلانشهرها و از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری بوده است، تصریح کرد: با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان حمایت همه جانبه ای از مدیریت شهرها از سوی بانک شهر انجام شده است.

بر این اساس، خط ۲ قطار شهری مشهد به طول ۱۴٫۵ کیلومتر شامل ۱۳ ایستگاه از مبدا انتهای بلوار طبرسی، آغاز و به رضا شهر، منتهی می‌شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5545
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)