- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

رشد ۳۳ برابری عملکرد صندوق توسعه صنایع دریایی

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اشاره به عملیاتی شدن فعالیت این صندوق در دولت «تدبیر و امید»، از رشد ۳۳ برابری عملکرد آن در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش “نگاه اقتصادی” از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عبدالمجید رضوانی با اشاره به عملیاتی شدن فعالیت صندوق توسعه صنایع دریایی در دولت تدبیر و امید، گفت: اگر چه صندوق از سال ۱۳۸۹ تشکیل شد، اما عمده منابع آن با توجه به اهمیت و مزایای صنایع دریایی در دولت یازدهم تأمین و فعالیت صندوق بطور رسمی در این دولت عملیاتی شد.

وی آغاز ارائه تسهیلات صندوق را در سال ۱۳۹۳ اعلام کرد و اظهار داشت: این صندوق را می توان مولود دولت یازدهم دانست که از سال ۱۳۹۳ به صورت جدی بحث حمایت از صنایع دریایی و بویژه کشتی سازی را به عنوان یک صنعت مادر و اشتغال زا آغاز کرد و در طول این سه سال سیر صعودی داشته است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اعلام اینکه در سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۴ مورد تسهیلات مالی به صاحبان صنایع به ارزش ۷۴ میلیارد ریال پرداخت شد، افزود: این میزان تسهیلات در سال ۱۳۹۵ به ۴۳ مورد به ارزش بیش از ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال رسید که این رشد ۳۳ برابری عملکرد، در سایه حمایت های دولت یازدهم محقق شده است.

رضوانی در پایان گفت: این صندوق گذشتن از مرز سه هزار میلیارد ریال تسهیلات را در سال جاری هدفگذاری کرده است.

گفتنی است صندوق توسعه صنایع دریایی با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تاسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور، رابطی بین حاکمیت و بخش خصوصی است تا بتواند با انجام مطالعات توسعه ای، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار، موجبات توسعه روز افزون این صنایع در کشور را فراهم آورد.