جمعه 30 ژوئن 2017 - 4:04

تابلوی ایست مجلس نمایندگان آمریکا مقابل طرح تحریم‌های جدید ایران

هر طرحی که احتمال درآمدزایی برای دولت آمریکا داشته باشد، باید ابتدا در مجلس نمایندگان تصویب و سپس به سنا ارجاع شود.

تابلوی ایست مجلس نمایندگان آمریکا مقابل طرح تحریم‌های جدید ایران

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه را متوقف کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی از منابع خبری داخلی و خارجی، ساعتی بعد از آن‌که سنای آمریکا از اصلاح طرح تحریم ایران و روسیه خبر داد، این بار مجلس نمایندگان آمریکا به دلایل قانونی، طرح تحریم ایران و روسیه را متوقف کرد.

سنای آمریکا روز پنجشنبه با تایید اعمال برخی تغییرات در طرح تحریم‌های ایران و روسیه، مانع حقوقی این طرح را رفع کرد و آن را به مجلس نمایندگان باز پس فرستاد.

سنا پیش از این طرح یادشده را با ۹۸ رای موافق و تنها دو رای مخالف تصویب کرده بود. اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اما هفته گذشته این طرح را در تناقض با قانون اساسی شناختند و روند بررسی آن را متوقف کردند.

بر اساس قانون اساسی این کشور، هر طرحی که احتمال ایجاد منابع درآمدی برای دولت را داشته باشد، باید ابتدا در مجلس نمایندگان تصویب و سپس به سنا ارجاع شود. درآمدهای احتمالی یادشده، ماحصل جریمه‌های ناشی از نقض تحریم‌ها است.

با تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا این طرح فعلا متوقف شد.

* واکنش رهبران اقلیت در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی تایم، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان گفت: مشکل اینجاست که سنا کار را خراب کرده است.

وی افزود: هم سنا می‌تواند این طرح را بازنگری کند و هم مجلس نمایندگان می‌توانند آن را بازنویسی کرده و تحریم‌های مورد نظر خود را اعلام کند.

با این حال مک‌کارتی زمان‌بندی دو روش پیش روی طرح مورد نظر را بیان نکرد.

چاک شومر، رهبر اقلیت در سنا نیز جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را به استفاده از موضوعات رویه‌ای و دیوانسالاری موسوم به بلواسلیپ متهم کرده است تا برای رییس‌جمهورشان که در برابر روسیه بسیار نرم عمل می‌کند، لاپوشانی کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=596
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)