جمعه 3 آگوست 2018 - 6:57

توسعه گردشگری دریایی در گرو نوسازی ۲۰ درصد از ناوگان مسافری

در جزایر هنگام و قشم با نصب اسکله‌های شناور ایمن و همچنین پهلو‌گیری شناورهای مسافری، میزان گردشگری در این بخش افزایش یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری دریایی نیازمند نوسازی ۲۰ درصد از ناوگان مسافری است.

به گزارش نگاه اقتصادی، حسین هاشمی تختی با بیان اینکه حوزه گردشگری دریایی نسبت به سال های گذشته روند خوبی در پیش گرفته است، افزود: دولت و سازمان بنادر طی سال های گذشته اقدامات چشمگیری در توسعه گردشگری دریایی انجام داده اند. فعالیت‌های گسترده‌ای بر روی جزایر هنگام و قشم صورت گرفته است به طوری که با نصب اسکله‌های شناور ایمن و همچنین پهلو‌گیری شناورهای مسافری، میزان گردشگری در این بخش افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال، حوضچه بازی‌های دریایی ایجاد خواهد شد تا شناورهای تفریحی و شخصی بتوانند در کنار این حوضچه پهلوگیری کنند و از بازی‌های دریایی مانند اسکی روی آب و قایقرانی لذت ببرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به بخش گردشگری دریایی زمینه‌ساز جذب گردشگر داخلی و خارجی است و در این بین باید به شهرهای کوچک جزیره‌ای از جمله چابهار، بندر جاسک و سیرک توجه دو چندان شود.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان مسافری یکی از بخش‌های مهم گردشگری دریایی به شمار می‌آید گفت: هم‌اکنون ۲۰ درصد از ناوگان مسافری دریایی نیازمند نوسازی هستند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار و ارز زمینه‌ ساز ایجاد مشکلاتی در بخش دریایی می‌شود، گفت: خوشبختانه زمینه ساخت شناور در داخل کشور وجود دارد و هم اکنون بخشی از ساخت تجهیزات و شناورها در منطقه آزاد قشم صورت می‌گیرد.

توجه ویژه دولت به توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تخلیه و بارگیری کالا طی سال های گذشته به ویژه در بنادر جنوبی کشور افزایش یافته و روند صادرات طی چند ماه گذشته رشد خوبی داشته است.

هاشمی به اهمیت بندر چابهار اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه بندر چابهار نزدیک دریا و اقیانوس است، بنابراین باید زمینه توسعه و نصب تجهیزات جهت پهلوگیری کشتی‌ها در این بندر افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه بندر شهید رجایی به عنوان هاب منطقه محسوب می‌شود، تصریح کرد: توجه به بندر شهید بهشتی چابهار و بندر شهید رجایی بندرعباس می‌تواند در زمینه توسعه و اقتصاد کشور بسیار موثر باشد.

منبع باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5966
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)