جمعه 3 آگوست 2018 - 12:41

کارگران کره شمالی به روسیه می‌روند

از ماه سپتامبر سال گذشته بیش از ۱۰ هزار کارگر از کره شمالی وارد روسیه شده‌اند.

روسیه به هزاران کارگر اهل کره شمالی اجازه می‌دهد که به این کشور وارد شوند و برای آنان مجوز کار صادر می‌کند. این اقدام روسیه ناقض تحریم‌های سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وال استریت ژورنال با اشاره به آمار وزارت کشور روسیه گزارش کرد، از ماه سپتامبر سال گذشته بیش از ۱۰ هزار کارگر از کره شمالی وارد روسیه شده‌اند.

مقامات آمریکایی این اقدام روسیه را ناقض تحریم‌های سازمان ملل برای کاهش پول‌ نقد وارد شده به کره شمالی و اعمال فشار بر پیونگ‌یانگ برای دست کشیدن از برنامه تسلیحات هسته‌ای می‌دانند.

آمارهای به دست آمده از وزارت کار روسیه نشان می‌دهند که در سال جاری دست‌کم ۷۰۰ مجوز کار جدید از سوی روسیه برای شهروندان که شمالی صادر شده است.

مقامات سازمان ملل در حال بررسی احتمال نقض تحریم‌ها از سوی روسیه هستند.

یک سخنگوی وزارت امو خارجه آمریکا در این باره اظهار کرد: کاملا واضح است که روسیه باید اقدامات بیشتری را علیه کره شمالی انجام دهد. روسیه می‌گوید خواستار روابط بهتر با آمریکا است پس مسکو باید با همکاری با واشنگتن و نه با اقدام علیه آن، این ادعا را ثابت کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: به نظر می‌رسد که کارگران کره شمالی در روسیه، سالانه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار پول به کره ارسال می‌کنند. حالا زمان آن رسیده که روسیه اقدامی کند. مسکو باید فورا و کاملا تمام تحریم‌های سازمان ملل را اعمال کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6022
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)