سه‌شنبه 31 جولای 2018 - 7:32

نظر مشتریان درباره خدمات اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه

۳۱.۹درصد از پاسخ دهندگان رضایت بالایی از تنوع خدمات اینترنتی داشته اند در حالی که ۲۲.۳% از ایشان از تنوع بسته های اینترنتی ارائه شده ناراضی بوده اند.

استفاده از خدمات اینترنتی در حال حاضر در سطوح مختلف جمعیت کشور از امکانات بدیهی جوامع به شمار می آید. همچنین با توسعه گوشی های هوشمند، به مرور ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورهای همراه از نیازهای اساسی مشتریان محسوب می شود تا جایی که تعداد زیادی از افراد به دلیل نیاز به اینترنت است که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی، با توجه به اهمیت خدمات اپراتوری تلفن همراه، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ، با هدف حمایت از خدمات و کالای ایرانی اقدام به نظرسنجی از مشتریان اپراتورهای تلفن همراه در خصوص خدمات اینترنتی کرده است.

در این تحقیق از ۴۷۰ نفر از بازدید کنندگان نظرسنجی انجام شده است که حدود ۵۷درصد از ایشان را بانوان تشکیل داده اند. میانگین سنی افراد ۲۷ سال بوده و حدود ۷۹ درصد ایشان تحصیلات لیسانس داشته اند. حدود ۹۱% پاسخ دهندگان معمولا از اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنند.

۴۵.۵ درصد پاسخ دهندگان از مشترکین همراه اول و ۴۴.۸ درصد مشترک ایرانسل و ۹.۷% نیز مشترک رایتل هستند.

دلیل استفاده مشترکان از خدمات اینترنتی اپراتور تلفن همراه، یکی از شاخص هایی است که در تحقیقات بازار حائز اهمیت است. به صورت تجمعی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل درصد فراوانی دلایل استفاده از اینترنت تلفن همراه به صورت زیر است:

سرعت و تنوع خدمات اینترنت اپراتورهای تلفن همراه از شاخص های حائز اهمیت از نظر مشتریان است. در این تحقیق رضایت مشتریان از هر یک از موارد فوق سوال شده است.

رضایت ۵۴.۹ درصد از پاسخ دهندگان از سرعت اینترنت اپراتور تلفن همراه زیاد و خیلی زیاد است و تنها ۶.۶% از ایشان رضایت پایینی از سرعت اینترنت خود دارند. در مقابل رضایت مشتریان از تنوع بسته های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه نسبت به سرعت اینترنت از میانگین پایین تری برخوردار است به شکلی که ۳۱.۹درصد از پاسخ دهندگان رضایت بالایی از تنوع خدمات اینترنتی داشته اند در حالی که ۲۲.۳% از ایشان از تنوع بسته های اینترنتی ارائه شده ناراضی بوده اند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6058
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)