- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

تولد یک استون مارتین با قلب مرسدس‌بنز

مدل “DB11” استون مارتین اولین خودروی این شرکت با قلب تپنده مرسدس بنز خواهد بود.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایسنا، پس از امضای قرارداد همکاری فنی میان استون مارتین و مرسدس-AMG و معرفی مدل V12 این خودرو در سال گذشته توسط استون مارتین، “DB11” V8 اولین محصول مشترک این دو شرکت است.

بنا بر جزئیات منتشرشده از این قرارداد در گیزمگ، استون مارتین و مرسدس-AMG در نسخه V12 این خودرو فقط در زمینه سیستم سرگرمی و مولتی مدیا خودرو همکاری داشتند اما نسخه V8 DB11 همکاری آنها را به سطح جدیدی خواهد رساند.

اکنون با آخرین محصول مشترک این دو شرکت، اولین استون مارتین با قلب مرسدس به نام “DB11 V8” آشنا شوید.

اگرچه موتور DB11 V8 چهار سیلندر کمتر و ۱۲۰۰ سی‌سی حجم کمتری نسبت به موتور V12 دارد ولی اصلا موتور بدی نیست و با این حال ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۴ ثانیه است که تنها ۰٫۱ ثانیه از از موتور V12 کندتر است. بیشترین سرعت این خودرو نیز ۲۳ کیلومتر بر ساعت از مدل V12 کمتر است.

برای اینکه “DB11” با موتور مرسدس حس رانندگی با یک استون مارتین واقعی را به راننده بدهد، مهندسان سازنده یک ورودی هوا سفارشی، یک اگزوز جدید و یک روغن مرطوب روانکاری اصطکاک به آن اضافه کردند. ضمن این که یک نقشه نرم‌افزاری منحصربفرد این خودرو را با مدل‌های مرسدس با همین موتور (AMG GT و E63 AMG) متفاوت کرده است.

“DB11” جدید در فستیوال سرعت “گود وود” با قیمت پایه ۱۹۹ هزار دلار عرضه خواهد شد و زمستان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.