پنج‌شنبه 30 آگوست 2018 - 5:04

ایجاد کانال مالی بانک‌های مرکزی آلمان و فرانسه با ایران

آلمان و فرانسه به منظور ایجاد مکانیزم مالی اروپایی در حال همکاری کردن هستند تا تحریم های آمریکا علیه برخی از کشورها از جمله ایران را کنار بگذارند، ضمن اینکه استقلال اروپا را تقویت کند.

وزیر خارجه آلمان گفت: بانک های مرکزی فرانسه و آلمان در حال کار بر روی ایجاد یک شبکه مالی مستقل با ایران و دیگر کشورهای تحریم شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، بنابراعلام خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ساعاتی پس از آنکه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت اروپا کار بر روی ایجاد یک نظام مالی مستقل از سوئیفت را آغاز کرده است، «برونو مایر» وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه ای اعلام کرد؛ آلمان و فرانسه به منظور ایجاد مکانیزم مالی اروپایی در حال همکاری کردن هستند تا تحریم های آمریکا علیه برخی از کشورها از جمله ایران را کنار بگذارند، ضمن اینکه استقلال اروپا را تقویت کند.

وی تصریح کرد: به همراه آلمان مصمم هستیم تا بر روی یک ابزار مستقل مالی یا ابزار مالی فرانسوی-آلمانی کار کنیم تا به ما اجازه دهد قربانی تحریم های فراسرزمینی آمریکا نشویم.

وزیر دارایی فرانسه گفت: می خواهیم که اروپا یک قاره مستقل باشد نه یک رعیت و این به معنی آن است که به طور کامل دارای ابزارهای مالی مستقل باشیم که امروز برای ما این ابزارها وجود ندارند. اگر بخواهیم واقعا یک ابزار مالی مستقل ایجاد کنیم، باید تمام گزینه ها را در پیش گیریم.

«مایر» به مذاکرات انجام گرفته شده بین دولت فرانسه و آلمان به همراه بانک های مرکزی این دو کشور در مورد ایجاد یک کانال مالی مستقل با ایران و دیگر کشورها اشاره کرد.
وزیر دارایی فرانسه: اروپا باید به تحریم های بی حساب و کتاب و غیر مشخص آمریکا، پاسخ دهد

گفته های وزیر دارایی فرانسه به دنبال اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آلمان که تاکید کرده بود اروپا باید به تحریم های بی حساب و کتاب و غیر مشخص آمریکا علیه روسیه، چین، ترکیه و دیگر کشورها که شرکای تجاری مهم اتحادیه اروپا هستند، پاسخ دهد، مطرح می شود.

وزیر خارجه آلمان گفته بود که توانمند کردن استقلال و قدرت اروپا در تجارت، سیاست های اقتصادی و مالی یک کار پیچیده خواهد بود؛ اما در حال حاضر آن را شروع کرده ایم.

وی تصریح کرد : در حال همکاری بر روی طرح های پیشنهادی مرتبط با کانال های پرداخت و ایجاد نظام پرداخت مستقل از سوئیفت به منظور ایجاد صندوق ارزی اروپایی هستیم.

پیش از این «هایک ماس» در مصاحبه ای با روزنامه اقتصادی «هاندلزبلات» آلمان گفته بود که اگر اروپا خواستار حفظ برجام است، باید شراکت خود با آمریکا را بازبینی و نظام پرداخت اروپایی ایجاد کند تا در جهت ایجاد توازن با آمریکا در هر جایی که خطوط قرمز ترسیم می کند، عمل کند.

چندی پیش هم «فرانک والتر استنمیر» رییس جمهور آلمان نیز گفته بود؛ دولت ترامپ اروپا را به عنوان بخشی از جامعه جهانی که در آن کشورها همکاری می‌کنند، درک نمی‌کند و در مقابل تصور کرده که اروپا جایی است که هر کشوری باید راه خودش را پیدا کند.

وی اقدامات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ایمانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه را در واشنگتن برای انجام یک کار درست تنها در جهت منافع اروپا در حوزه تجارت بلکه در راستای ضرورت حفظ برجام تحسین کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)