پنج‌شنبه 30 آگوست 2018 - 5:14

عواقب توقف صادرات نفت ایران از نظر کارشناسان بین‌المللی

یک مقام سابق اروپایی درخواست رئیس جمهور آمریکا برای توقف صادرات نفت از ایران را پوچ و مضحک خواند.

دستیار ویژه “کاترین اشتون”، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای با ایران برجام را توافقی بسیار خوب ارزیابی کرده و خواسته رئیس جمهور آمریکا برای توقف کامل صادرات نفت از ایران را مضحک دانسته و درباره عواقب آن هشدار داد.

به گزارش تسنیم، “استفان کلمنت” دستیار ویژه کاترین اشتون، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نقش مهمی را در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ ایفا کرده است در سخنانی این توافق اتمی که آمریکا از آن خارج شده است را توافقی بسیار خوب ارزیابی کرده و گفت: این توافق دقیقا چگونگی کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران را مشخص می کند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد که من نمی دانم چگونه در این وضعیت پیش آمده می توانم خوش بین باشم. وی (با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای) گفت که تنها برای ایران انتظار دوران سختی نمی رود. تحت فشارهای بالای ایالات متحده اکثر شرکت های اروپایی از این توافق عقب نشینی کرده و توافق اتمی با ایران را متزلزل می کنند.

این مقام سابق اروپایی با اشاره به اینکه سخت ترین بخش تحریم های آمریکا علیه ایران در اوایل نوامبر اجرایی خواهد شد و بهترین حالت برای رئیس جمهور آمریکا همانگونه که وی چندین بار گفته است این است که صادرات نفت از ایران کاملا متوقف شود، این درخواست رئیس جمهور آمریکا را پوچ و مضحک خوانده و تصریح کرد که کارشناسان تجارت بین المللی معتقدند که انصراف کامل از نفت ایران منجر به کمبود شدید عرضه در سراسر جهان خواهد شد. به این ترتیب قیمت نفت به شدت بالا خواهد رفت.

هدف اتحادیه اروپا این است که توافق اتمی با ایران را تا آنجا که ممکن است حفظ کند و از نظر استفان کلمنت این به معنای مذاکره بیشتر است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6383
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)