شنبه 1 سپتامبر 2018 - 9:28

بهره‌برداری از ۳۶ طرح صنعتی و عمرانی در خوزستان با حضور معاون وزیر صمت

۱۴ طرح صنعتی و ۲۲ پروژه عمرانی به صورت همزمان در سطح شهرک‌های صنعتی استان خوزستان افتتاح شد.

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خوزستان ۱۴ طرح صنعتی و ۲۲ پروژه عمرانی به صورت همزمان در سطح شهرک‌های صنعتی استان افتتاح شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه خبری وزارت صمت، با بهره برداری از ۱۴ واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان با سرمایه گذاری یک هزار و۷۱۰ میلیارد ریالی برای ۳۷۹ نفر اشتغال ایجاد شده است. عمده زمینه فعالیت این واحدها در حوزه صنایع فلزی، کانی‌های غیر فلزی، غذایی، بسته بندی، شیمیایی و… است.

همچنین ۲۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۷۱ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال در سطح شهرک های صنعتی استان راه اندازی شد که برای ۲۵۳ نفر اشتغال به همراه داشته است.

لازم به ذکر است،تامین اعتبار اجرای ۱۵ پروژه از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان است.

* تحریم‌ها فرصتی برای بهره‌مندی از دانش بومی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این سفر در گفتگو با خبر نگاران با تاکید بر این‌که صرفا به محصولات استراتژیک ارز دولتی تعلق می‌گیرد و گفت: دولت محصولات را در قالب ۸ محصول استراتژیک طبقه‌بندی کرده است و فقط به محصولات استراتژیک ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می یابد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: به جای این‌که به بحث تحریم‌ها و مشکلات ارزی به چشم تهدید نگاه کنیم، باید آن‌ها را به دید فرصت بببنیم زیرا ایران یک کشور بزرگ است و بسیاری از موادی که از خارج کشور تامین می‌شود، امکان تولید در داخل را دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر نگاه به حمایت از تولید داخل در وزارت صنایع و سایر وزارتخانه‌های کشور اتفاق بیافتد و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت بگیرد، قطعا می‌توانیم بیش از ۸۰ درصد از موادی را که از خارج تامین می‌کنیم، در داخل تولید کنیم.

قبادیان با بیان این‌که به برخی از مسایل در داخل کشور کم توجهی و یا بی توجهی شده است، عنوان کرد: تحریم‌ها می‌تواند فرصتی را در کشور ایجاد کند تا از دانش بومی و مواد اولیه در درون کشور استفاده کنیم و آن زمان است که همه در می‌یابند که دیگر به خارج نیاز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بحث دریافت مالیات از واحدهای تولیدی در کشور عنوان کرد: اگر مالیات گرفته نشود، امکان ارائه خدمات از سوی دولت وجود نخواهد داشت و مالیات یکی از منابع درآمدی دولت‌ها است.

قبادیان با بیان این‌که گرفتن مالیات بی رویه از مردم کار درستی نیست، گفت: سختگیری در دریافت مالیات از مردم و واحدهای تولیدی به شکلی که بیشتر از حد باشد، کار درستی نیست و نباید این مساله اتفاق بیافتد. اصل دریافت مالیات را قبول داریم اما این کار باید با حساب و کتاب درست باشد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)