سه‌شنبه 11 سپتامبر 2018 - 15:06

فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول ترانزیتی در دستور کار دولت

بهره‌‌مندی از این مزیت نیازمند برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها، بازنگری قوانین و مقررات، تنظیم تعرفه‌های مناسب و توانمندسازی کارکنان است.

دومین دوره آموزش تخصصی با عنوان” ترانزیت و حمل‌ونقل چندوجهی” با حضور نمایندگان ترانزیتی بنادر و کارشناسان نهادهای ذیربط در فرایند ترانزیت کشور از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدعلی اصل سعیدی، مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار در این باره گفت: ترانزیت و حمل‌ونقل چندوجهی به واسطه نقش زیربنایی در تجارت، از اجزای مهم اقتصاد جهانی به شمار می رود؛ به نحوی که سهم قابل توجهی از درآمد کشورها بالاخص کشورهای توسعه یافته از این محل حاصل می گردد.

وی با تاکید بر اینکه معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر درصدد است تا با شناسایی و توانمندسازی کارکنان با انگیزه و دست اندر کار امور حمل و نقل ترانزیتی بنادر گامی مؤثر در راستای پرورش و کادرسازی متخصصین عرصه ترانزیت از طریق بنادر بردارد، اذعان داشت: این رویکرد را در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه به اقتصاد مقاومتی است.

سعیدی تمرکز و تاکید دولت بر فعال سازی ظرفیت های نهفته و مغفول در عرصه ترانزیت و حمل و نقل چند وجهی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایران با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپولوتیک خود از زمانهای دور، معبر امنی برای تجارت بشمار رفته است. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، پیدایش کشورها و ظهور بازارهای جدیدی که عمدتاً محصور در خشکی هستند، بر اهمیت این مسیر افزوده شده است. بنابراین بهره‌‌مندی از این مزیت و حرکت در جهت توسعه پایدار،بی شک نیازمند برنامه ریزی، سرمایه گذاری وتوسعه زیرساخت ها،بازنگری قوانین و مقررات، تنظیم تعرفه های مناسب و توانمندسازی کارکنان خواهد بود.

به گفته مدیر کل توافقنامه ها و توسعه بازار، اولین دوره از سلسله آموزش های مستمر مربوطه ، با عنوان ” آشنایی با مفاهیم اصول تجارت و حمل و نقل بین المللی (ترانزیت)” در ۷ و ۸ اسفند سال ۱۳۹۶برگزار شد.

بر اساس این گزارش و برنامه ریزی های به عمل آمده از سوی اداره کل توافقنامه ها و توسعه بازار ، مقرر شد سومین دوره از سلسله دورهای تخصصی مرتبط با ترانزیت با عنوان ” کنوانسیون های حمل و نقل بین المللی” در تاریخ ۲۹ و ۳۰ مهرماه سال جاری با حضور کلیه افراد ذیربط از سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر تابعه و دستگاه های اجرایی مرتبط پیگیری و تشکیل شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6635
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)