چهارشنبه 12 سپتامبر 2018 - 20:17

آریزو۶ سنگ تمام چری برای چالش بزرگان (+عکس)

آریزو به‌راحتی می‌تواند با سدان‌های لوکس و مطرح بازار همچون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و رنو تالیسمان به رقابت بپردازد.

این روزها چینی‌ها به‌سرعت در حال رشد و حرکت و رقیب‌تراشی برای بزرگان بازار خودرو هستند تا با استفاده از مزیت‌های خود بتوانند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند، استفاده از نیروهای مجرب از تیم‌های بزرگ مهندسی و طراحی بین‌المللی و از سوی دیگر مزیت نیروی کار که به کاهش قیمت می‌انجامد، در کنار روند سریع انتقال تکنولوژی و ارتقای کیفیت باعث شده است تا زنگ خطر برای بسیاری از بزرگان صنعت خودرو به صدا درآید.

به گزارش نگاه اقتصادی، این روزها خبر از معرفی یک سدان لوکس و خانوادگی توسط چری شنیده می‌شود که همزمان با تولید و عرضه در کشور چین، توسط شرکت مدیران‌خودرو نیز راهی بازار خواهد شد تا به تقاضای لوکس‌سواران بازار ایران پاسخ دهد.

اما ببینیم چری آریزو۶ قرار است به جنگ کدام خودروها برود؟ حال این برند چینی آن قدر قدرتمند شده است که در وسط میدان برای بسیاری از بزرگان اعلام جنگ می‌کند.

در بازار ایران با توجه به توقف خودروهای وارداتی، و قیمت غیرمنطقی و غیرقابل دسترس آن‌ها در کنار شرایط مشابه برای خودروهای مونتاژی ژاپنی-کره‌ای و اروپایی، آریزو۶ با توجه به مشخصات خود به خوبی می‌تواند سهم بالایی از این بازار را کسب کند.

در اصل آریزو۶ می‌تواند به جنگ خودروهای پرفروش و خوش‌سابقه بازار مانند هیوندای النترا، سوناتا کیا سراتو، اپتیما و رنو تالیسمان برود، گرچه نباید از نظر دور داشت که آریزو۶ به لحاظ آپشن‌های اصلی و کاربردی و طراحی چیزی از رقبای مطرح خود کم ندارد.

آریزو به لحاظ طراحی خاص و مدرن خود و فضای دلباز و راحت داخلی‌اش به‌راحتی می‌تواند با سدان‌های لوکس و مطرح بازار همچون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و رنو تالیسمان به رقابت بپردازد.

طراحی داخلی آریزو۶ از خودروهایی بسیار لوکس چون آئودی A6 و محصولات لندرور-رنجرور الگو برداری شده است و کاملا حس یک خودروی بسیار لوکس را به شما القا می‌کند. نورپردازی داخلی آن نیز به شکلی است که حس کابین محصولات مرسدس‌بنز برای سرنشینان ایجاد می‌شود.

طراحی داشبورد بسیار مشابه طراحی آئودی با حفظ جزئیات تشابه بوده که کاملا مدرن است و همچنین پوشش سفیدرنگ روی داشبورد حس محصولات لندرور-رنجرور را به شما می‌دهد.

از سوی دیگر، طراحی خارجی این خودرو مابین خودروهایی چون هیوندای النترا و سوناتا است که می‌تواند محصولات هر دو سگمنت را به چالش بکشد.

طراحی خودرو آریزو۶ خاص و مدرن است و از زبان روز طراحی پیروی می‌کند و به همین لحاظ طراحی این خودرو را می‌توان نقطه قوت آن نامید.

موتور توربو ۱٫۵ لیتری که به‌خوبی آزمایش خود را پس داده است، همراه با گیربکس CVT 9سرعته جدید چری شتاب و عملکرد مناسبی را به همراه دارد که می‌تواند با برخی رقبای کره‌ای خود به‌سارگی راحتی رقابت کند.

آریزو۶ دارای لیست کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ۶ عدد ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل ضد لغزش، کنترل سربالایی، فرمان برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز دستی برقی، اتو هلد و پاره دیگر از امکانات رفاهی اشاره کرد که می‌تواند با خودروهای لوکس بازار به‌راحتی بدون هیچ کاستی رقابت کند، در مجموع آریزو۶ با توجه به شرایط بازار در مقایسه با خودروهای وارداتی هم سطح با قیمت غیرمعقول قطعا ارزش خرید را خواهد داشت و می‌تواند انتخابی معقول قلمداد شود برای مشتریانی که طالب یک خودرو لوکس و خانوادگی هستند.

برچسب ها:,
لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6658
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)