- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

آزمون بین‌المللی زبان آلمانی «تلک» ۳ و ۴ مهر ماه در سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود

با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با دانشگاه FHM آلمان و مرکز تلک، مقرر شده است برای دومین بار در ایران آزمون زبان آلمانی مرکز تلک (TELC) که یک آزمون تعیین سطح به زبان آلمانی بوده و در کشور آلمان، سراسر اروپا و جهان نیز برگزار می شود، توسط سازمان مدیریت صنعتی در سطح A2 برگزار شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، مدرک و گواهی حاوی نتیجه آزمون، توسط مرکز تلک و دانشگاه FHM در آلمان صادر خواهد شد. مدرک آزمون تلک (TELC) معادل مدرک آزمون گوته و مورد تایید سفارت آلمان در ایران است. این گواهی به عنوان دانش پایه برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل و کار در دانشگاه های آلمانی زبان اروپا به خصوص برای دوره های پیش آمادگی PSP برای پنج گروه هدف کاربرد دارد و مورد قبول همه شرکت ها و مراکز دولتی جهت پذیرش کار و مهاجرت است.

دوره PSP یک دوره پیش آمادگی شامل ۶۵ درصد زبان آلمانی تخصصی و ٣۵ درصد موضوعات فرهنگی و تخصصی ادغام در محیط کاری و فرهنگی آلمان برای پنج گروه هدف می باشد گروه اول دیپلمه هایی که قصد معادل سازی مدرک دیپلم ایرانی خود به دیپلم آلمانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در همه دانشگاه های آلمانی را دارند، که خود به سه دسته تقسیم می شوند اول: دیپلمه هایی که می خواهند در رشته های مهندسی ادامه تحصیل بدهند (PSP technic).دوم: دیپلمه هایی که می خواهند در رشته های علوم انسانی ادامه تحصیل بدهند ( PSP business) .سوم: دیپلمه هایی که قصد ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی را دارند، ( PSP medicine).گروه دوم: افرادی که با مدرک کارشناسی می خواهند وارد دوره کارشناسی ارشد بشوند (در رشته دلخواه). گروه سوم : افرادی که با مدرک کارشناسی ارشد می خواهند وارد دوره دکتری به زبان آلمانی بشوند. گروه چهارم: پزشکان و یا افرادی که با مدرک دکتری قصد ادامه تحصیل و اخذ تخصص و یا یافتن کار در بیمارستان و غیره دارند. برای این گروه علاوه بر دوره PSP، دانش علوم پزشکی آنان نیاز به تایید دارد. گروه پنجم: کلیه صاحبان مشاغل و افراد دارای مهارت، فارغ از این که در چه رشته ای تحصیل کرده اند، علاوه بر آموزش زبان و فرهنگ آلمانی می توانند نحوه تهیه رزومه و مصاحبه و یافتن شغل در بازار آلمان را آموزش ببینند(PSP Professional).

همه گروه های مذکور برای اخذ ویزا و ورود به دوره های PSP در دانشگاه FHM، نیاز به مدرک سطح A2 زبان آلمانی از مرکز تلک دارند.

ساختار و مواد آزمون تلک (TELC) شامل چهار بخش است: ۱- بخش Listening (شنیداری، پاسخ بصورت نوشتاری، ۲- بخش Reading (پاسخ بصورت نوشتاری) ،۳- بخش Writing (پاسخ بصورت نوشتاری) ، ۴- بخش Speaking (گفتاری) و (ارزیابی توسط اساتید دارای گواهینامه آزمونگری از مرکز تلک و دانشگاه FHM آلمان و مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور .

آزمون تلک بصورت کاغذی (Paper) می باشد، به گونه ای که پاسخ همه سوالات به غیر از بخش Speaking (گفتاری) توسط داوطلب در دفترچه آزمون درج می شود. با توجه به بخشنامه های شماره ۱۵۲۴۴/۹۷ مورخ ۲۵ فروردین ۹۷ و ۹۷۲۱۴/۹۷ مورخ ۲۸ خرداد ۹۷ و در راستای اجرای تصویب نامه شماره ۶۳۷۹۳/ت۵۵۶۳۳ هـ مورخ ۱۶ مرداد ۹۷ هیات محترم وزیران، نرخ ثبت نام در آزمون بین المللی زبان آلمانی مرکز تلک (TELC) بصورت علی الحساب به مبلغ هیجده میلیون (۱۸۰۰۰۰۰۰) ریال (معادل ۱۸۹ یورو) می باشد.

بدیهی است چنانچه نرخ ارز توسط بانک مرکزی تغییر یابد و منجر به افزایش یا کاهش مبلغ ثبت نامی شود، مراتب توسط سازمان سنجش بررسی خواهد شد و با ابلاغ به مراکز، مابه التفاوت وجه ثبت نامی توسط مؤسسه مجری، از داوطلبان اخذ می شود و یا به آنان عودت داده می شود. سازمان سنجش آموزش کشور تنها مرجع صادر کننده مجوز فعالیت، جهت برگزاری آزمون های بین المللی در ایران می باشد و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده اند، فاقد اعتبار و غیر قانونی است.

ثبت‌نام از روز سه‌شنبه مورخ ۲۰ شهریور ۹۷ آغاز و در روز دوشنبه مورخ ۲۶ شهریور۹۷ پایان می‌پذیرد. لازم به تاکید است، ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی مراکز فوق انجام خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون‌ در مرحله اول، شامل آزمون کتبی بخش هایListening، Readingو Writing: روز سه‌شنبه مورخ ۳ مهر ۹۷ هجری شمسی برابر با ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی. و در مرحله دوم، شامل آزمون Speaking (گفتاری) روز چهارشنبه مورخ ۴ مهر ۹۷ هجری شمسی برابر با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی است.

ساعت و زمان شروع آزمون از طریق پایگاه خبری و اطلاع رسانی مراکز مجری، به نحو مقتضی به داوطلبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مراجعین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت سازمان مدیریت صنعتی به نشانی www.imi.ir مراجعه کنند.

نشانی محل برگزاری آزمون، تهران، خیابان ولی عصر(ع)، نبش خیابان جام جم، و شماره تماس ۲۲۰۱۰۶۹۰ – ۰۲۱ و دورنگار به شماره ۲۲۰۴۳۰۰۱ – ۰۲۱می باشد.

گفتنی است؛ هر داوطلب در روز آزمون باید، علاوه بر داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی، کپی صفحه اول پاسپورت خود را به همراه داشته باشد، چنانچه داوطلبان هرگونه مشکلی در کارت ورودی خود مشاهده و یا کد پیگیری خود را فراموش کردند، می توانند با شماره های ذکر شده تماس حاصل کنند.