سه‌شنبه 18 سپتامبر 2018 - 7:35

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان مدیریت صنعتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی

تفاهم­‌نامه همکاری در زمینه­ های آموزشی، پژوهشی و مشاوره­ای میان سازمان مدیریت صنعتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضا رسید.

تفاهم­‌نامه همکاری در زمینه­ های آموزشی، پژوهشی و مشاوره­ای میان سازمان مدیریت صنعتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضا رسید.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در این مراسم، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن ابراز خرسندی از اتحاد استراتژیک بین دو برند بزرگ یکی سازمان مدیریت صنعتی با سابقه بیش از ۵۰ سال و دیگری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سابقه بیش از ۴۰ سال، بیان کرد: در واقع ارتباط استراتژیکی با مجموع ۹۰ سال تجربه بین دو سازمان شکل خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به سابقه سازمان های توسعه ای به ویژه شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) و سازمان مدیریت صنعتی تلاش داریم تا نوعی هم افزایی بین این سازمان ها در زمینه های آموزشی، پژوهشی، تحقیق و مشاوره ای شکل گیرد. برای این منظور، امروز تفاهم نامه ای منعقد می شود که به چند قرارداد آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی منجرخواهد شد.

کیانی بختیاری با تاکید بر اینکه سازمان های توسعه ای باید به سمت نقش های نوآورانه متناسب با فضای کسب و کار حرکت کنند، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم، نیاز است بسته های آموزشی و پژوهشی هدف گذاری شود که با محیط کسب و کار نوآورانه روز منطبق باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه تصریح کرد: تلاش داریم در سازمان مدیریت صنعتی ، نهایت بهره وری را داشته باشیم. جای بسی امید واری است که در حوزه مشاوره تا به امروز بیش از۳هزار پروژه مشاوره را برای بخش های دولتی و خصوصی به سرانجام رسانده ایم.

وی افزود: همچنین در حوزه آموزش، آموزش های بلند مدت، میان مدت، مقطعی و سطح جهانی در سازمان مدیریت صنعتی تعریف شده است. علاوه بر این، مرکز انتشارات سازمان، سالانه بیش از ۳۰ جلد کتاب مدیریتی جدید را منتشر می کند. این مرکز تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب مدیریتی را منتشر کرده است که تاکید اصلی در انتشار این کتاب ها بر نوآورانه بودن و برتری در حوزه مدیریت در سطح جهانی بوده است و برای این منظور کتاب های برگزیده سال کشور های مختلف شناسایی و به چاپ رسیده اند.

کیانی بختیاری به دیگر پتانسیل های سازمان مدیریت صنعتی اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی دارای فضاهای آموزشی و محل هایی برای برگزاری همایش ها است که در این حوزه می توان همکاری خوبی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعریف کرد.

وی از رخدادهای بین المللی که از چندین سال گذشته در سازمان مدیریت صنعتی تعریف و اجرا شده است، نام برد و تصریح کرد: از جمله این رخدادهای بین المللی می توان به کنفرانس توسعه مدیریت منابع انسانی، همایش تعالی سازمانی، جایزه تعالی منابع انسانی، جایزه ملی مدیریت انرژی، همایش شرکت های برتر ایران IMI100 و غیره اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ساختاری دولتی و حاکمیتی دارند که همکاری این دو سازمان می تواند در ارتقا بهره وری کشور بسیار مفید باشد، از این رو، سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد از پتانسیل موجود از جمله وجود ۳۰۰ عضو هیات علمی، امکانات آموزشی و زیر ساختی، فضای آموزشی و برگزاری همایش ها و کنفرانس ها، ارتباطات و تعاملات بین المللی با سابقه ۱۸ ساله، نشر و مدیریت دانش به ویژه در حوزه پژوهش های تطبیقی در حوزه هایی مانند نقش آفرینی جدید سازمان های توسعه ای، بازآفرینی نقش ها، تغییرات ساختاری، فناوری، محیط کسب و کار با شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صورت مشترک همکاری داشته باشد.

کیانی بختیاری ضمن تشکر از تلاش های آقای نوروززاده برای رفع مشکلات سازمان های توسعه ای گفت: در هر مقطعی که برای سازمان های توسعه ای تصمیم سازی شد، آقای نوروززاده تلاش نمودند و آن را تبدیل به قانون نمودند، نمونه آن تلاش برای تصویب ماده ۵ قانون رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی بود که بعد از تصویب، این قانون برای سازمان های توسعه بسیار راهگشا بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، تصریح کرد: در صورتی که پژوهشی در حوزه بازآفرینی نقش برای سازمان های توسعه ای به ویژه شرکت ملی صنایع پتروشیمی صورت پذیرد، به طور قطع خروجی و دستاورد مناسبی را برای سازمان های توسعه ای در بر خواهد داشت.

کیانی بختیاری با بیان اینکه برنامه ریزی های سازمان مدیریت صنعتی در حوزه آموزش براساس آموزش های نوآورانه است، تصریح کرد: سازمان هایی همچون سازمان ملی صنایع پتروشیمی و …که به درجه ای از بلوغ می رسند، دیگر آموزش های سنتی در آنها جوابگو نخواهد بود بنابراین در صدد طراحی دوره های آموزشی نوآورانه بر آمدیم تا این گونه سازمان ها بتوانند خود را با سطح جهانی تطبیق دهند.

وی افزود: برای این منظور دوره های آموزشیMBA مدیریت فناوری و نوآوری برای اولین بار در کشور و در سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود ، همچنین دوره MBA خدمات شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها از دیگر دوره های مورد توجه است.

کیانی بختیاری ادامه داد: از دیگر دوره های آموزشی، دوره های بین الملل مسئولیت اجتماعی بنگاه ها (CSR) است که در حال حاضر یکی از موضوعات روز دنیا به شمار می رود و شرکت های نفت و پتروشیمی بیشترین استقبال را از این دوره های آموزشی داشته اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد، تمامی این دوره ها را با همکاری شرکت ملی پترشیمی برگزار کند.

در ادامه این مراسم، سیدرضا نوروززاده، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه «مرکز آموزش مدیریت» که با گذشت زمان عنوان آن به نام «سازمان مدیریت صنعتی» تغییر کرد، قبل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) توسط مرحوم رضا نیازمند راه اندازی شده است، اظهار کرد: مرحوم نیازمند سازمان مدیریت صنعتی و ایدرو را جز لاینفک یکدیگر تلقی می کرد و بر این عقیده بود که بخش آموزش و عملیات را نمی توان از یکدیگر جدا کرد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: آموزش در واحدهای صنعتی امری مستمر است چرا که متناسب با شرایط زمانی، مدیران با مشکلاتی مواجه می شوند که از طریق آموزش امکان حل این مشکلات فراهم می شود.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت صنعتی عهده دار آموزش در تمامی واحدهای صنعتی کشور به ویژه بخش خصوصی است، بیان کرد: امیدوارم با تفاهم نامه ای که امروز منعقد می شود، آموزش در واحدهای تولیدی خصوصی و خصولتی عمق بیشتری پیدا کند چرا که آموزش در واحدهای عملیاتی به مراتب سریع تر به نتیجه می رسد.

نوروز زاده اظهار کرد: کشور باید به دارایی خود که همان سازمان های توسعه ای است، توجه نماید تا بتوان انتظار داشت که مشکلات آن به موقع حل شود.

وی به شاکله اصلی تشکیل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۴۲ که اصلاحات ارزی در کشور شروع شده بود در آن زمان صاحبان کسب و کار مالکین و تجار بودند و چیزی به عنوان کارخانه دار در کشور وجود نداشت، بنابراین در صدد بر آمدند تا دانشجویی که از دانشگاه ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف دانشجو فارغ التحصیل می شود بتواند شغل مناسبی داشته باشد. برای این منظور به مالکین، تسهیلاتی داده شد تا بتوانند کارخانه هایی را تاسیس کنند، در واقع از این طریق اصلاحات ارزی هم محقق می شد.

نوروززاده ادامه داد: البته مشکلی وجود داشت، آن اینکه مالکین دانش و مهارت راه اندازی کارخانه را نداشتند، بنابراین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد تا کارخانه هایی را برای این مالکین راه اندازی و در نهایت واگذار کند و در صورتی که کارخانه ای فرسوده شد این سازمان وظیفه داشت آن کارخانه را نوسازی و واگذار نماید.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در گرو تبدیل سرمایه های مردم به سرمایه های با ارزش افزوده است، تصریح کرد: سازمان های توسعه ای امکان تبدیل سرمایه های مردم به ارزش افزوده را دارد و باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سازمان های توسعه ای در کنار بخش خصوصی هستند و جایی که بخش خصوصی نمی تواند ورود کند سازمان های توسعه ای ورود می کنند و سرمایه های سرگردان را به سرمایه های ثابت تبدیل می کنند در این حالت است که شغل پایدار هم ایجاد می شود.

نوروززاده خاطر نشان کرد: امید که با این تفاهم نامه واحدهای صنعتی به جایگاه سازمان مدیریت صنعتی با سابقه بیش از نیم قرن پی ببرند و مدیران را برای آموزش هر چه بیشتر به این سازمان هدایت کنیم چرا که هر چه بخش آموزش را تقویت کنیم کارایی مدیران افزایش خواهد یافت و ارزش جامعه نیز با توجه به منابع انسانی بالا خواهد رفت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6804
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)