پنج‌شنبه 27 سپتامبر 2018 - 18:05

افتتاح اولین دوره MBA معدن و صنایع معدنی در سازمان مدیریت صنعتی

مراسم افتتاحیه اولین دوره MBA معدن و صنایع معدنی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و جمعی از کارشناسان، اساتید و دانشجویان این دوره برگزار شد.

مراسم افتتاحیه اولین دوره MBA معدن و صنایع معدنی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و جمعی از کارشناسان، اساتید و دانشجویان این دوره برگزار شد.

‎به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری در این مراسم اظهار داشت: برخی از دانش پذیران و دانشجویان این دوره بالغ بر۲۰ سال تجربه در عرصه معدن دارند، و این فرصت بسیار خوبی است که این تبادل تجارب و درهم آمیزی آنها را به کمک کسانی که هم کار صنعتی انجام داده اند و هم کار آکادمیک را ادامه می دهند، امکان پذیر کنیم.

‎وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که بر روی مواد معدنی فراوری اتفاق نیفتد، ارزش افزوده ای ایجاد نمی شود و هنگامی این فراوری اتفاق می افتد که فناوری وجود داشته باشد، پس معدن یعنی فناوری، ارزش افزوده و دانش بنیانی و اگر در معدن از دانش با مهارت بالا برخوردار باشیم می توانیم فراوری را به نحو احسن اجرا کنیم.

‎کیانی بختیاری گفت: معدن یعنی زنجیره ارزش و زنجیره تامین، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، توسعه منطقه ای و توسعه مناطق کم‌برخوردار؛ قرار گرفتن در زنجیره ارزش بین المللی و رونق صادرات محوری، لذا دولت ها به این نکته واقف هستند و به بخش معدن توجه ویژه دارند.

‎مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: تاثیر و سهم بخش معدن در تولید ناخالص ملی کشورها به صورت استاندارد در حد پنج و نیم تا شش و نیم درصد است در حالی که در کشور ما با وجود اینکه یک درصد معادن جهان را هم به خود اختصاص داده، درصد ارزش افزوده پایین است، بنابراین باید میزان ایفای نقش معدن در تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم و تمامی این موارد به آموزش بستگی دارد.

‎وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم مدیرانی را پرورش دهیم که دراکتشاف، فراوری، صادرات محوری، بازاریابی و موضوعات مختلفی که به زنجیره تامین و زنجیره ارزش بستگی دارد، مهارت داشته باشند، در این صورت ارزش افزوده بالاتری ایجاد کرده ایم و با قرار گرفتن در بازارهای جهانی و زنجیره ارزش، ایفای نقش موثری خواهیم داشت.

‎کیانی بختیاری تاکید کرد: باید مهارت آموزی مدیران را به حدی برسانیم که در مقیاس های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند؛ وقتی از مدیران جهان تراز صحبت می کنیم منظور کسانی هستند که به خوبی توانایی مذاکره دارند، با موضوعات انتقال فناوری آشنا هستند، و در جذب سرمایه های خارجی ایفای نقش موثر دارند و این ها بدون دارا بودن دانش معدن ممکن نیست.

‎وی یادآور شد: سعی ما بر این است که این دوره ها کاملا کاربردی باشد و بتوانیم تجارب ارزنده را به اشتراک بگذاریم و دانشجویان یاد بگیرند چطور با برندهای بین المللی همکاری بسیار خوبی داشته باشند؛ یاد بگیرند اتحاد استراتژیک چگونه اتفاق می افتد و چه شرایط و پارامترهایی را باید داشته باشد، مهارت بالا چگونه اتفاق می افتد و چطور می توانیم بازاریابی و برندینگ خوبی انجام دهیم.

‎مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: امیدواریم در این دوره یادگیری مشارکتی و انتقال تجارب اتفاق بیفتد بویژه اینکه در بازدید از صنایع معدنی داخلی و خارجی که افق دید دانشجویان را تغییر می دهد، تورهای صنعتی بسیار خوبی تدارک دیده شده است. این تورها بویژه برای کسانی که می خواهند در آینده در حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری های معدن فعالیت کنند بسیار آموزنده است.

‎وی تصریح کرد: دوره های مشارکتی با کشورهای مختلف را می توانیم بصورت بلند مدت در قالب DBA و پرورش مدیر در تراز جهانی که تکمیل کننده دوره حاضر باشد طراحی و اجرا کنیم و کسانی که این دوره MBA را گذرانده اند به جایی برسند که در آینده از اساتید حوزه معدن و صنایع معدنی باشند.

‎کیانی بختیاری عنوان داشت: در سازمان مدیریت صنعتی می توانیم با استفاده از واحدهای انتشارات، ماهنامه تخصصی تدبیر، خانه مدیران و دیگر امکانات سازمان، تجارب ارزنده دانشجویان این دوره را به اشتراک بگذاریم. بویژه آنکه از ۹ هزار معدن کشور ۳ هزار معدن غیر فعال است که متخصصین این حوزه باید آن را فعال سازی کنند و این زمینه اکنون فراهم شده است که امیدواریم در توسعه و کمک به رونق اقتصادی کشور نقش موثری ایفا کند.

همچنین در این مراسم محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران نیز طی سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم در بخش معدن شاهد توسعه باشیم، این اتفاق بدون داشتن مدیران توسعه یافته ممکن نخواهد شد.

‎وی یادآورشد: دوره MBA معدن و صنایع معدنی به ما اجازه می دهد در آینده دارای مدیرانی در بخش معدن باشیم که توسعه گرا و مخاطره پذیر هستند و برای رسیدن به توسعه پایدار از مسیر تولید، موفق عمل می کنند.

در این مراسم همچنین رامین ناجی‌زاده، معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی طی سخنانی ضمن معرفی سازمان مدیریت صنعتی و سبد محصولات این سازمان به معرفی واحد دوره های عالی کسب و کار و ویژگی های منحصر به فرد دوره MBA معدن و صنایع معدنی پرداخت و ورود دانشجویان این دوره را به “خانواده سازمان مدیریت صنعتی” خوشامد گفت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6976
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)