یکشنبه 30 سپتامبر 2018 - 12:29

توافق همکاری همه‌جانبه سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه علمی‌کاربردی

معاونین آموزشی دو نهاد علمی و آموزشی ماموریت یافتند تا در خصوص نحوه عملیاتی شدن موارد توافق شده برنامه عمل ارائه کنند.

در جلسه ای با حضور ابوالفضل کیانی‌بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و محمدحسین امید، رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی، طرفین درباره همکاری‌های همه جانبه توافق کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی، کیانی بختیاری در این جلسه ضمن خوشامد به رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی اظهار داشت: تاکید بر کیفیت برگزاری دوره های دانشگاه جامع علمی _ کاربردی از بدو مدیریت شما زبانزد همه است و جامعه آموزشی کشور به این نکته اذعان دارند که یک تحول و دگردیسی جامع و گسترده در آن دانشگاه در دوره ریاست دکتر امید اتفاق افتاده است.

‎وی خاطرنشان ساخت: مجموعه سازمان مدیریت صنعتی قدمتی ۵۵ ساله دارد. این سازمان با هدف توسعه ظرفیت های مدیریت در کشور و تربیت مدیر برای بخش صنعت پایه گذاری شده است تا مدیرانی که در سازمان دانش مدیریت می آموزند در شرکت ها و سازمان های صنعتی فعالیت خود را آغاز کنند و با همین نگاه توسعه ای چند سال بعد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد.

‎مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: بخش آموزش با همین رویکرد کاربردی در سازمان ایجاد شد و سپس بخش های مشاوره و پژوهش، اعتبار بخشی و رتبه بندی شرکت های برتر، مدیریت انرژی، تعالی سازمانی، انتشارات و ماهنامه تخصصی تدبیر به همین شیوه ایجاد شد و در حال حاضر سازمان در ۲۵ استان کشور دارای شبکه نمایندگی است که ۷ نمایندگی دوره های جامع علمی کاربردی در حوزه های مدیریت را نیز با کیفیت برگزارمی کنند.

کیانی بختیاری عنوان داشت: با توجه به ظرفیت بالای سازمان پیشنهاد می کنیم که نمایندگی های سازمان بر مبنای نیاز منطقه ای و آگاهی از مهارت های مورد نیاز در هر منطقه کشور، به دانشگاه جامع علمی _ کاربردی در خصوص انتخاب دوره ها نظر مشورتی ارائه دهند و در برگزاری آنها مشارکت کنند. همچنین آمادگی داریم در کشورهای همسایه نمایندگی های مشترک برای برگزاری دوره های تخصصی و کاربردی با دانشگاه جامع علمی – کاربردی راه اندازی کنیم.

‎وی افزود: سازمان آمادگی دارد علاوه بر طراحی دوره های صنعتی مشترک با دانشگاه جامع علمی – کاربردی در مناطق مختلف کشور، تورهای صنعتی مشترک داخلی و خارجی برگزار نماید که هم انگیزشی باشد و هم افق دید شرکت کنندگان را توسعه دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: آمادگی داریم دوره های مهارت ورزی را از طریق شبیه سازی با نرم افزار انجام دهیم و می توانیم با همکاری دانشگاه جامع علمی _ کاربردی با دانشگاه های کشورهای فرانسه و آلمان دوره‌های مشترک کاربردی و تخصصی برگزار نماییم. علاوه بر این با راه اندازی مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان کشور در سازمان، می توانیم در این زمینه نیز همکاری داشته باشیم.

کیانی بختیاری تاکید کرد: علاوه بر همکاری درحوزه آموزش مسئولیت های اجتماعی بنگاه ها، مدیریت اجرایی معدن و صنایع معدنی، مدیریت اجرایی فناوری و نوآوری و همچنین آموزش مهارت های شرکت های دانش بنیان، سازمان می تواند تکمیل کنننده حلقه دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی باشد و تحت نظارت کیفی دوطرف این دوره ها را آغاز نماید.

همچنین سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد تا با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و یک دانشگاه بین المللی بصورت سه جانبه در ایران دانشگاه کاربردی تاسیس کند.

‎در ادامه محمدحسین امید، رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی میانی کشور با تاکید برتوسعه کار در حوزه های مهارتی آموزش عالی شکل گرفت و بناهای اولیه آن عمدتا در محیط های کاری بود و بعد از توسعه کمی دانشگاه ها از سال ۸۴ الی ۹۰ مراکز علمی کاربردی آن ۵ برابر افزایش یافتند که در این دوره بسیاری از معیارهایی که باید برای یک واحد جامع علمی- کابردی رعایت شود، در نظر گرفته نشد.

وی افزود: در ۳ سال اخیر تعداد مراکز این دانشگاه را به ۶۰۰ مرکز برگردانده ایم و در مقابل ۵ مرکز تخصصی با توجه به نیازهای منطقه ای تاسیس کرده ایم. در حال حاضر ۲۵ درصد از مراکز این دانشگاه دارای محیط کار هستند و الزام کرده ایم که از سال جاری همه مراکز باید محیط کار داشته باشند.

رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی عنوان داشت: در خصوص شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی آمادگی داریم، طبق ضوابط چنانچه دارای محیط کار و شرکت محور باشند، دوره های پودمانی را آغاز نماییم و با همکاری سازمان گواهینامه معتبربرای دانشجویان صادر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص ایجاد نمایندگی در سایر کشورها نیز آماده همکاری با سازمان مدیریت صنعتی هستیم، افزون بر این می توانیم در طراحی دوره های مشترک کوتاه مدت همکاری کنیم و در خصوص ۸۰۰ رشته ای که در دانشگاه جامع علمی – کاربردی داریم برای تمامی دروس، کتاب های آموزشی با همکاری انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر کنیم.

گفتنی است معاونین آموزشی دو نهاد علمی و آموزشی ماموریت یافتند تا در خصوص نحوه عملیاتی شدن موارد توافق شده برنامه عمل ارائه کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7049
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)