یکشنبه 7 اکتبر 2018 - 7:53

برگزاری سمینار توجیهی دوره پسادکترای مدیریت جهانی صنایع

سمینار توجیهی دوره پسادکترای مدیریت جهانی صنایع کوچک و متوسط و سایر دوره های مشترک سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه FHM آلمان برگزار شد.

سمینار آشنایی با دروه های مشترک سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه FHM آلمان با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و بیش از ۱۶۰ نفر از مدیران سازمان ها، روسای دانشگاه ها، اساتید و علاقمندان به گذراندن دوره های کاربردی و شغل محور برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری، با اشاره به توصیه پیامبر عظیم الشان اسلام “اطلب العلم ولو بالصین” تاکید نمود، علم را باید جستجو کرد ولو آنکه در کشورهای دیگر تولید شود و همچنین باید برای تحصیل علم بر زبان های گوناگون تسلط یافت زیرا رازهای دانش با زبان های مختلف نگاشته شده اند و به‌قول رودکی:

تا جهان بود از سر آدم فراز
کس نبود از راز دانش بی‌نیاز

مردمان بخرد اندر هر زمان
راز دانش را به ‌صد گونه زبان

گرد کردند و گرامی داشتند
تا به‌سنگ اندر، همی بنگاشتند

وی یادآور شد: دانشجویان باید توجه داشته باشند که امروز در کشورهای توسعه یافته، بحث گردش مغزها مطرح است و به این باور رسیده اند که هیچ دانشی را نمی توان در محفظه ذهنی افراد محبوس کرد اما این انتظار وجود دارد که هر دانشی را که فرا می گیرند، با هدف انتقال دانش، به کشور باز گردانند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: در کشورهای مختلف برای گردش مغزها سرمایه گذاری می کنند و امیدواریم با برنامه ریزی ای که برای این دوره ها صورت گرفته، انتقال دانش به داخل کشور به نحو احسن اتفاق بیفتد.

در ادامه کیانی بختیاری ضمن بیان تاریخچه ای از تاسیس سازمان مدیریت صنعتی، اجمالا به معرفی فعالیت ها و سبد محصولات سازمان مدیریت صنعتی پرداخت و فلسفه همکاری با دانشگاه علوم کاربردی (FHM) را مکاتبه و معرفی این دانشگاه از سوی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در آلمان و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت برای توسعه این همکاری ها اعلام نمود.

در ادامه این سمینار، ” دوست محمدیان نماینده دانشگاه FHM آلمان ضمن معرفی این دانشگاه اظهار داشت: برگزاری مشترک دورهای پست دکترای حرفه ای و دوره های آمادگی ورود به مشاغل و دانشگاه های آلمان از جمله آزمون تافل آلمانی (Telc) و دوره های پیش دانشگاهی PSP (Pre Study Program) با سازمان مدیریت صنعتی، فرصت بزرگی برای همکاری آلمان با ایران است.

در این سمینار همچنین رامین ناجی زاده، معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی، به بیان ویژگی های دوره های مشترک با دانشگاه FHM آلمان پرداخت.

در پایان این سمینار، پنلی متشکل از ابوالفضل کیانی بختیاری، رامین ناجی زاده و دوست محمدیان نماینده دانشگاه FHM آلمان به پرسش های شرکت کنندگان در زمینه های شرایط، محتوا، نحوه اسکان، هزینه و دیگر جزییات دوره های مشترک سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه FHM آلمان پاسخ گفتند.

گفتنی است، سازمان مدیریت صنعتی با توجه به ارتباطات گسترده بین‌المللی خود با دانشگاه‌ها و مراکز تراز اول جهانی و با هدف پاسخگویی به نیاز متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشور آلمان را دارند، دوره های مذکور را به صورت مشترک با دانشگاه FHM آلمان برگزار می کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)