جمعه 12 اکتبر 2018 - 2:32

تجهیز مدارس کشور به بخاری‌های استاندارد تا ۳ سال دیگر

بیش از۴۰ درصد از مدارس کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نیستند.

تا سه سال دیگر همه مدارس کشور به بخاری های استاندارد مجهز می شوند.

به گزارش نگاه اقتصادی از خبرگزاری صداوسیما، معاون فنی نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هدف از این اقدام را علاوه بر ایمن سازی مدارس کشور استفاده از بخاری هایی با مصرف انرژی کمتر عنوان کرد.

داریوش ورناصری در بازدید از تنها کارخانه تولید بخاری‌های کم مصرف در رزن افزود: استفاده از سیستم ها نوین گرمایشی می تواند هزینه راه اندازی این سیستم‌ها را در مدارس کاهش دهد.

او با بیان اینکه بیش از۴۰ درصد از مدارس کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نیستند، افزود: در تلاشیم با یک برنامه زمانبندی ۳ سال آینده بخاری غیر استاندارد را ازمدارس جمع کرده و بخاری های استاندارد را جایگزین کنیم.

این مقام مسئول گفت: به همین منظور بازدید های مختلفی از کارخانه های تولید بخاری در کشور انجام شده که یکی از این کارخانه ها شرکت شوکت در شهرستان رزن است.

آقای ورناصری گفت: این شرکت توانسته با استفاده از ظرفیت های داخل کشور بخاری های استاندار تولید کند که خوشبختانه بیش از ۹۵درصد از قطعات این بخاری تولیدات داخل کشور است.

او با بیان اینکه ما هم بر اساس رسالت خود از محصولات داخلی استفاده خواهیم کرد تا محصولاتی که قابل رقابت با سایر محصولات مشابه خارجی باشد استفاده کنیم خاطرنشان کرد: از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است که از این محصولات استفاده کنیم تا بخاری های غیر استاندارد را از مدارس خارج کرده و ایمنی را در مدارس افزایش دهیم.

معاونت فنی نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه استاندارسازی گرمایش مدارس از سال ۹۲شروع شده است افزود : در سطح مدارس کشور تعداد زیادی از مدارس که سیستم گرمایش غیر استاندار داشتند تعویض شده است.

ورناصری ادامه داد: در بخشی از استانهای کشور استاندارد سازی انجام شده اما بخش بیشتری از مدارس سردسیر یا صعب العبور باقی مانده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7229
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)