- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

پرورش مدیران در کلاس جهانی؛ ماموریت سازمان مدیریت صنعتی

گردهمایی سالیانه شبکه نمایندگی‌های سازمان مدیریت صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مدیران اجرایی شبکه نمایندگی ها و مدیران سازمان برگزار شد.

‎به گزارش نگاه اقتصادی، رئیس ایدرو در این نشست با تاکید بر این‌که هویت و حفظ اعتبار سازمان مدیریت صنعتی ضروری است، گفت: سازمان باید برای مسایل و چالش های روز کشور در حوزه مدیریت صنعتی راهکار ارائه کند.

منصور معظمی با بیان اینکه این سازمان باید عرصه اطلاع‌رسانی و تعامل مستمر با مخاطبان بالقوه و بالفعل خود بیشتر تلاش کند، تصریح کرد: در مجموعه سازمان مدیریت صنعتی و شبکه های نمایندگی آن توانایی لازم برای ارتقای و توسعه بیشتر وجود دارد.

وی با تاکید بر اعتبار و برند خوش‌نام سازمان مدیریت صنعتی گفت: برای حفظ این اعتبار و برند، باید بهترین استادان و همچنین نیروهای جوان و تحصیلکرده به کار گرفته شوند.

رئیس هیات عامل ایدرو همچنین اقدامات روز آمد و نوین از جمله تبلیغات خلاقانه را امری موثر در ارتقای بیش از پیش و رقابت‌پذیری بهینه برند سازمان مدیریت صنعتی برشمرد و از مدیران این سازمان خواست با هماهنگی و اتخاذ سیاست‌های علمی و همسو با حوزه ارتباطات ایدرو و در این راستا به ابزار های نوین و رسانه های جدید متوسل شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به مسائل و چالش های که کشور با آن مواجه است، ظرفیت سازمان مدیریت صنعتی را کاملا منطبق برای ورود و پرداختن به آنها توصیف کرد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی باید با به روز نگه داشتن و پاسخگویی به نیاز های روز کشور خود را در متن امورو در معرض دید قرار دهد.

وی افزود: به طور نمونه، سازمان مدیریت صنعتی باید بتواند با استفاده از سرمایه های فکری خود در خصوص موضوع تحریم و پرداخت علمی به مدیریت این مقوله و چگونگی گذر کشور از این شرایط حرفی نو داشته باشد.

معظمی همچنین شبکه های نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی در سراسر کشور را بازوان این سازمان خواند که می توانند به شرکت ها و بنگاه ها در زمینه های آموزش و مشاوره بدهند.

* برنامه تحول سازمان مدیریت صنعتی در دست تهیه است

‎در ابتدای این گردهمایی نیز ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن خوشامدگویی به معظمی و هیات همراه، مدیران اجرایی شبکه نمایندگی های سازمان و دیگر مدعوین اظهار داشت: در شرایط کنونی مقوله مدیریت از مهمترین موضوعات مطرح در سطح کشور است، بسیاری از چالش های کشور به واسطه حکمرانی و مدیریت بد ایجاد می شود. بنابراین آموزش حکمرانی و رهبری شرکتی و سازمانی و جانشین پروری از مسائل مهمی است که باید با روحیه جهادی و همسو با سیاست های صنعتی محقق شود.

‎کیانی بختیاری افزود: شبکه نمایندگی های سازمان به عنوان مروجان دانش مدیریت نقش موثری در ارتقا و توانمندی ظرفیت مدیریت و به تبع آن رفع چالش های کشور و تاب آوری بنگاهها ایفا می کنند و این نقش و جایگاه به ویژه در شرایط کنونی در خور تقدیر و تشکر است.

‎وی خاطرنشان کرد: هر زمان که از برابر یک ساختار و برند بزرگ عبور می کنیم باید به خاطر داشته باشیم که این ساختار را افرادی بزرگ با افکار بلند ساخته اند و یقینا با علم و اصول مدیریت آشنایی کامل داشته اند.

‎کیانی بختیاری توسعه ظرفیت مدیریت در کشور و پرورش مدیران در کلاس جهانی را از ماموریت های اصلی سازمان مدیریت صنعتی و شبکه نمایندگی های آن در سراسر کشور عنوان کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های این سازمان در حوزه‌های مختلف، به برنامه و اقدامات سازمان مدیریت صنعتی در تقویت جایگاه و توسعه برند این سازمان و همچنین تولید محتواهای جدید اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا برنامه تحول سازمان در دست تهیه است .

‎در این گردهمایی مدیر توسعه شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی، گزارشی از فعالیت های این شبکه ارائه کرد و سپس مدیران شبکه نمایندگی ها به بیان مسائل و ارائه راهکارهای برون رفت از برخی چالش ها و انتظار از سازمان مرکزی برای ارتقای هر چه بیشتر جایگاه، نقش و برند سازمان پرداختند.

‎در پایان این نشست، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن تشکر از حضور دلگرم کننده منصور معظمی و مدیران همراه و نیز مدیران اجرایی نمایندگی ها، بر ضرورت تلاش مجدانه خود و همکاران در راستای تحقق اهداف و پیشنهادهای نوآورانه ریاست محترم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شبکه نمایندگی ها ی کشور تاکید و صحه گذاری کرد.

کیانی بختیاری همچنین با اشاره به دیدگاه‌های ارائه‌شده روسای شبکه نمایندگی‌های سازمان مدیریت صنعتی در این هم‌اندیشی ابزار امیدواری کرد با تعامل با شبکه‌ها و سرمایه‌های فکری و علمی، این سازمان بتواند بیش از گذشته در مسیر اهداف و ماموریت‌های خود گام بردارد.

در حال حاضر سازمان مدیرتی صنعتی در۲۶ استان کشور نمایندگی دارد که در حوزه های مشاوره ، آموزش ، تحقیق و انتشارات فعالیت هستند.