معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) معتقد است اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه سبب شده تا خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شود و انگیزه دلالی افزایش یابد
به گزارش نگاه اقتصادی، منصور معظمی در گفتوگو با اقتصادخودرو با بیان اینکه کاهش انگیزه دلالی در بازار خودرو قابل حل است، گفت: برای این کار دو راه حل وجود دارد؛ اول منطقی کردن قیمت و دوم افزایش بهره وری خودروسازان.
وی در تبیین منطقی کردن قیمت خودرو خاطر نشان کرد: منظور این نیست که قیمت را بازار تعیین کند بلکه قیمت تمام شده به علاوه حاشیه سود تعیین کننده قیمت باید باشد که به کاهش دلالی کمک می کند.
رییس ایدرو با بیان اینکه یکی از عیوب خودروسازان وجود شرکت های زیرمجموعه است، تصریح کرد: به خودروسازان گفته شده تا اموال مازاد و شرکتهای زیرمجموعه خود را واگذار کنند.
وی افزود: خودروسازان تاکنون بیش از هزارمیلیارد تومان از اموال خود را فروخته اند که این روند بایستی ادامه یابد
معظمی در ادامه به ضرورت چابک سازی خودروسازان اشاره نمود و گفت: ساختار خودروسازان نیازمند اصلاح است. برخی از ساختارها بایستی با یکدیگر ادغام شوند.