سه‌شنبه 23 اکتبر 2018 - 13:17

شرکت‌های بیمه نباید قلک سهامداران برای سرمایه‌گذاری‌های غیربیمه‌ای باشند

رئیس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به نگاه اقتصادی گفت: پول‌های حاصل از فعالیت‌های بیمه‌ای پشتوانه پرداخت خسارات هستند و نباید در جای دیگری سرمایه‌گذاری شوند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه با نوسانات ارزی تحت تاثیر قرار می گیرد و طبیعی است وقتی پوشش بیمه‌ای ارزی انجام می‌شود، طبیعتا نرخ و شرایط هم باید از نرخ ارز دریافتی صنعت بیمه، تبعیت کند.

به گزارش نگاه اقتصادی، غلامرضا سلیمانی که در نشست خبری در حاشیه همایش و نمایشگاه کیش اینوکس سخن می گفت با اعلام این مطلب، افزود: هم اکنون مبنای مبادلات مالی بین المللی ما در صنعت بیمه “ارز نیمایی” است و تلاش می کنیم با اتخاذ تمهیداتی تمامی ریسک ها را تحت پوشش قرار بدهیم.

رییس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش نگاه اقتصادی درخصوص ضرورت اصلاح رویکرد سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای گفت:پول‌های حاصل از فعالیت‌های بیمه‌ای پشتوانه پرداخت خسارات هستند و نباید در جای دیگری سرمایه‌گذاری شوند.

سلیمانی با بیان این‌که شرکت‌های بیمه نباید قلک سهامداران برای سرمایه‌گذاری‌های غیربیمه‌ای باشند، افزود: سرمایه‌های صنعت بیمه متعلق به همین صنعت است و شرکت‌های بیمه باید با توجیه سهامداران خود آنان را به پذیرش اصول بنگاه‌داری در صنعت بیمه ملزم کنند.

وی نگاه ویژه صنعت بیمه به بازار سرمایه را از عوامل توسعه این صنعت دانست و ادامه داد: تعامل صنعت بیمه و بازار سرمایه اصلی ترین رکن توسعه ای صنعت بیمه است و ما با برپایی جلسات متعدد با سازمان بورس و اخذ تاییدیه کمیته فقهی این سازمان به زودی اوراق بهادار بیمه ای را عرضه خواهیم کرد.

رییس شورای عالی بیمه، کنترل نهاد ناظر در حوزه فعالیت صنعت بیمه را یک ضرورت آشکار دانست و گفت: بیمه مرکزی در کنار حمایت از شرکت های بیمه ای مباحث نظارتی را با ابزارهای دقیق مورد بررسی قرار می دهد و با شناسایی ریسک های مربوط به بنگاه های اقتصادی از مشکلات احتمالی پیشگیری می کند.

وی افزود: نظارت میدانی، مالی و علمی را به صورت جدی دنبال می کنیم چرا که اعتقاد داریم ماموریت نهاد ناظر، بازرسی از شرکت ها نیست بلکه نظارت بر کیفیت عملکرد صنعت بیمه است.

سلیمانی ازسندیکای بیمه گران به عنوان یک نهاد اثرگذار و پویا در صنعت بیمه یاد کرد و بر ضرورت واگذاری ماموریت های جدی تر به این مجموعه تاکید کرد.

وی حضور پررنگ تر رسانه های گروهی را در حوزه اطلاع رسانی و شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های این صنعت بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم احساس آرامش و امنیت را در قالب پوشش های بیمه ای به مردم معرفی کرده و آن‌ها را با مزایای بیمه، آشنا کنیم قطعا شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این نشست خبری، دکتر سلیمانی در جمع مدیران عامل شرکت های بیمه نیز حاضر شد و با آنان در خصوص آخرین تحولات صنعت بیمه به گفت‌وگو پرداخت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7376
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)