چهارشنبه 24 اکتبر 2018 - 12:38
مدیران عامل بانک‌های صادرات و کارآفرین در پاسخ به نگاه اقتصادی:

شفافیت مالی و عملکردی؛ پیش‌شرط حمایت از بدهکاران بانکی برای بازپرداخت معوقات

مدیران عامل بانک‌های صادرات و کارآفرین در پاسخ به نگاه اقتصادی، شفافیت در عملکرد و برخورداری از ظرفیت‌های نیازمند سرمایه در گردش را پیش‌شرط حمایت از بدهکاران بانکی برای بازپرداخت معوقاتشان دانستند.

همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در جزیره کیش (Kish Invex ٢٠١٨)، بانک صادرات ایران نشست تخصصی «راهکارهای کوتاه‌مدت اصلاح نظام بانکی» را در حاشیه این نمایشگاه برگزار کرد.

​به گزارش نگاه اقتصادی، در این نشست، حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، حمید تهران‌فر، مدیرعامل بانک کارآفرین و احمد حاتمی یزد، کارشناس اقتصادی در خصوص راهکارهای اصلاح نظام بانکی در کوتاه‌مدت سخن گفتند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در بخش پرسش و پاسخ این نشست، در پاسخ به پرسش نگاه اقتصادی مبنی بر چالش استفاده از راهکار تأمین سرمایه در گردش برای آن دسته از بدهکاران بانکی که به دلیل عوامل محیطی دچار تعویق در بازپرداخت اقساط تسهیلات خود شده‌اند، گفت: این یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکل بخشی از مطالبات معوق است اما برای به‌کارگیری این راهکار باید دو موضوع مهم را در نظر گرفت. نخست بحث عدم شفافیت برخی از بدهکاران بانکی و دیگری سخت‌گیری دستگاه‌های نظارتی است.

حجت‌الله صیدی افزود: برای ترزیق مجدد منایع، نیازمند بررسی دقیق وضعیت بدهکار بانکی هستیم، زیرا هدف ما از این‌کار تقویت وام‌گیرنده برای پرداخت معوقات قبلی است، نه بدهکارتر کردن او. از سوی دیگر، ما باید در این خصوص پاسخگوی نهادهای نظارتی نیز باشیم. از این رو، وضعیت بدهکار بانکی باید از شفافیت لازم برای بررسی کارشناسی ما برخوردار باشد.

مدیرعامل بانک کارآفرین نیز در پاسخ به این سوال نگاه اقتصادی گفت: این راهکار باید مشمول بدهکارانی شود که نیازمند سرمایه در گردش برای فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود اما معطل‌مانده مجموعه خود هستند، نه طرح‌هایی که در مراحل اولیه پیشرفت قرار دارند.

حمید تهران‌فر ادامه داد: به‌عنوان مثال از این راهکار می‌توان برای فعال‌سازی واحدهایی که تجهیزات نصب‌شده غیرفعال دارند اما به دلیل نبود سرمایه در گردش متوقف شده‌اند، استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)