پنج‌شنبه 1 نوامبر 2018 - 2:37

بهتر است حواله کدام خودروها را نخریم؟

در شرایط فعلی صنعت خودرو، خرید حواله برخی از خودروها آنچنان کار درستی نیست و احتمال دارد که شما را به دردسر بیندازد.

با افزایش قیمت خودروها در بازار آزاد، برخی مشتریان به فکر این هستند که با خرید حواله خودرو بهای تمام شده را برای خود کاهش دهند و با کمی انتظار بتوانند، خودروی مورد نظر را با قیمتی کمتر به دست آورند.

اما باید این نکته را در نظر بگیرید که در شرایط فعلی صنعت خودرو، خرید حواله برخی از خودروها آنچنان کار درستی نیست و احتمال دارد که شما را به دردسر بیندازد. زیرا اکثر خریداران حواله قشر مصرف کننده واقعی هستند و کمتر دلالی برای سود آوری در شرایط فعلی به سراغ خرید حواله می رود.

در ابتدای این بحث باید بگوییم که اگر می خواهید، نگرانی کمتری بابت وجه پرداختی خود داشته باشید، به هیچ وجه حواله خودروهای وارداتی را خریداری نکنید.

در حال حاضر وقتی به آگهی های خرید و فروش خودروها دقت می کنید، برخی افراد حواله های خود با احتساب سود برای فروش گذاشته اند و می گویند که در هفته های آتی خودرو به دستتان می رسد. اما در وضعیت فعلی تحویل خودروهای وارداتی در هاله ای از ابهام قرار دارد. برای همین بهتر است که اگر قصد خرید خودروی وارداتی را دارید، حداقل نسخه پلاک شده آن را خریداری کنید و خود را وارد ماجرای ترخیص خودروهای مانده در پشت گمرک نکنید.

برخی خودروهای مونتاژی هم مانند پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3 و سری جدید ثبت نام های شرکت های دولتی، امکان واگذاری حواله را ندارند و نمی توان برای آن صلح در نمایندگی را انجام داد.

دلالان برای اینکه بتوانند حواله های خود را بفروشند، با وعده انتقال قانونی حواله شما را به دفترخانه می کشانند و در عمل فقط یک وکالت تحویلتان می دهند. اما اگر هم شما به دریافت همین وکالت راضی هستید، بهتر است بدانید که هنوز وضعیت تحویل تعهدات پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 مشخص نیست و اگر فکر می کنید، با این کار می توانید پژو ۲۰۰۸ را با کمی صبر و حوصله، با قیمتی بهتر به دست آورید، باید به شما بگوییم که شاید احتمال آن ضعیف باشد و از طرفی در صورت افزایش قیمت خودروها به صورت رسمی، با یک حساب و کتاب ساده متوجه خواهید شد که با خرید این حواله ها و منتظر ماندن چند ماهه برای تحویل ۲۰۰۸، در آخر به خاطر افزایش قیمت اعلام شده باید خودرو را با قیمتی به مراتب بیشتر از امروز بازار تحویل بگیرید.

وقتی به آگهی های خرید و فروش خودروهای مونتاژی رنو چون ساندرو و تندر۹۰ نگاه می کنید، می بینید که می توانید با خرید حواله، در نهایت خودرو را با قیمتی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان کمتر از بازار در اختیار داشته باشید. اما با توجه به شرایط فعلی هیچ پیش بینی نمی توان برای تحویل محصولات رنو داشت و احتمال دارد که خودرویی جایگزین را برای حواله ای ساندرو و تندر۹۰ معرفی کنند.

با توجه به زمزمه های افزایش قیمت رسمی هم، با خرید حواله می بینید که در صورت تحویل خودرو هم، بعد از چند ماه انتظار خودروی مورد نظر رنو با قیمتی فراتر از بازار امروز در اختیار شما قرار می گیرد.

دنا پلاس، دنا پلاس توربو، پژو ۲۰۷i و ۲۰۷i صندوقدار از جمله محصولات ایران خودرو هستند که در شرایط فعلی بسیاری تمایل به خرید حواله های این خودروها دارند. اما اگر به برخی اخبار دقت کنید، بهتر است که دنا پلاس، دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷i هاچبک را به صورت نقدی از بازار بخرید. زیرا در شرایط فعلی امکان تحویل خودروهای نام برده وجود ندارد و احتمال آن زیاد است که ایران خودرو بعد از افزایش قیمت رسمی خودروها، این محصولات را به دست مشتریان برساند. با توجه به بهای حواله های این خودروها در بازار آزاد، در صورت بروز افزایش قیمت و تحویل خودرو، شما بعد از ماه ها تاخیر خودرویی با قیمتی به مراتب بالاتر از بازار را به دست می آورید.

همچنین اگر تمایل به خرید پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک دارید، پیشنهاد می شود که به هیچ وجه سراغ حواله های این خودرو نروید. زیرا تحویل این خودروی سدان کوچک آغاز نشده و احتمال دارد که برخی از سری تحویل ها به صورت دنده دستی در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

اما می توان بر اساس متن فوق، یک نتیجه گیری کلی به دست آورد. در شرایط فعلی بازار به خاطر تاخیرهای پیش آمده، احتمال اعلام طرح تعویض برای برخی خودروها و اعلام افزایش قیمت رسمی خودروها در هفته های جاری خرید هرگونه حواله خودرو منطقی نیست. زیرا بسیاری حواله های موجود در بازار به صورت «قیمت در زمان تحویل» منعقد شده اند و بدیهی است که با خرید این حواله ها، تنها فروشنده است که در این میان سود می برد و بدون استثتا، مشتری بعد از چند هفته انتظار خودرویی گران قیمتر از بازار فعلی را به دست می آورد.

منبع: اسب بخار

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)