شنبه 17 نوامبر 2018 - 18:46

انتقاد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از نفوذ برخی از دستگاه‌های اجرایی به خودروسازی‌ها

داداشی گفت: برخی نمی خواهند ایران خودرو و سایپا از دولتی بودن خارج شود. از این رو، مافیا و رانت ایجاد کرده اند که ریشه در دستگاه های اجرایی مختلف دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در تبیین علت انحصار دولت در خودروسازی گفت: برخی نمی‎خواهند خودروسازان از دولتی بودن خارج شود. از این رو، مافیا و رانت ایجاد کرده اند که ریشه در دستگاه های اجرایی مختلف دارد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از اقتصاد خودرو، ولی داداشی افزود: علت نابه‎سامانی‎ها در صنعت خودرو، مالکیت دولتی خودروسازان است چرا که خودروسازی در انحصار دولت است و دولت نمی‎تواند کارآمد آن را مدیریت کند.

وی ادامه داد: درحال‎حاضر هیچ رقابتی بین خودروسازی داخلی و دیگر کشورها وجود ندارد که این مسأله منجر به عقب‎ماندگی صنعت خودرو شده است.

داداشی با اشاره به این‎که دولت باید دست از بنگاه‎داری در خودروسازی بردارد، تصریح کرد: متاسفانه در این خصوص کم‎کاری شده است.

وی با بیان این‎که دولت و مجلس باید به این موضوع ورود کنند، تصریح کرد: شاکله خودروسازی کشور دچار اشکال است. ساختار کنونی باید تغییر کند که در این امر هم همه قوا باید مشارکت کنند. مجلس در قالب طرح و دولت در قالب لایحه می‎توانند ساختار کنونی را تغییر دهند.

به گفته داداشی، این ساختار منجر شده است تولید خودرو در ایران تقریبا دولتی باشد که متاسفانه از طرف مافیای درون دولت هم حمایت می‎شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: منافعی در خودروسازی دولتی وجود دارد که مانع از تغییر ساختار کنونی می شود.

وی در پایان اظهار داشت: افزایش سهم بخش خصوصی در خودروسازی کشور قطعا منتهی به بهبود کیفیت و قیمت خودرو می‎شود، چون دیگر حاکمیت دولتی وجود ندارد که خودروساز تابع سیاست‎های آن شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)