دوشنبه 3 دسامبر 2018 - 14:22

کنفرانس توسعه منابع انسانی؛ در آستانه چهاردهمین دوره

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: باید برای مسائل مطرح در شرایط فعلی کسب‌وکار همچون مدیریت هزینه، سیستم انگیزش و تعدیل نیروی انسانی راهکاری یافت.

چهاردهمین همایش توسعه منابع انسانی با تاکید بر تجارت بین المللی، سرمایه انسانی و تحول دیجیتال ۲۵ و ۲۶ دی برگزار می‌شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، توانمندسازی منابع انسانی از طریق آموزش، تبادل تجربه و معرفی ابزارهای نوین، تلاش در جهت همسویی دولت، صنعت و منابع انسانی، ایجاد زمینه های لازم برای شناسایی و معرفی سازمان ها و چهره های برتر حوزه منابع انسانی، توسعه شبکه ارتباطی میان مدیران و منابع انسانی سازمان‌ها از اهداف این همایش اعلام شده است.

محورهای همایش در بخش مدیریت منابع انسانی و حرفه گرایی، شامل نقش مدیریت منابع انسانی در فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی با کیفیت، نقش مدیریت منابع انسانی در نهادینه کردن اخلاق حرفه ای، مسئولیت اجتماعی و سازمان ها و نهادها CSR، شرکت نقش مدیریت منابع انسانی در راهبری باور، امید و اعتماد در سازمان ها، راهکارهای ارتقای برند و حرفه ای گرایی مدیریت منابع انسانی است.

همچنین در بخش مدیریت منابع انسانی و تحولات پیش رو، نقش مدیریت منابع انسانی در مواجهه با موج چهارم انقلاب صنعتی، مدیریت منابع انسانی در ساختارهای دانش بنیان و استارت آپ ها، مدیریت منابع انسانی در توسعه خلاقیت، نوآوری، تفکر انتقالی، حفظ و توسعه استعدادها، نقش مدیریت منابع انسانی در توسعه و مشارکت بانوان، جوانان و جانشین پروری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشستی درباره برگزاری این همایش گفت: یکی از ماموریت های اصلی ما آموزش مدیریت است که تاکنون ۲۱۰ هزار نفر فارغ التحصیل از این سازمان در حوزه های مختلف صنعتی مشغول به کار شده اند.

ابوالفضل کیانی بختیاری افزود: مشاوره صنعتی یکی دیگر از وظایف این سازمان است که تاکنون بیش از ۵ هزار مورد مشاوره برای بخش های دولتی و خصوصی داشته ایم.

وی گفت: در بحث اعتباربخشی نیز جایزه صد شرکت برتر براساس شاخص های تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و مدیریت انرژی و تعالی سازمانی از دیگر بخش های مورد توجه این سازمان است.

کیانی بختیاری با اشاره به اینکه در واحد نشر و دانش که تازه های مدیریت را منتشر می کنیم امسال ۲۵ کتاب را که جایزه بین المللی گرفت در بهمن و اسفند منتشر خواهیم کرد ،این کتاب ها مورد رجوع جامعه علمی و مدیران در جهان بوده است.

وی با اشاره به این‌که در حوزه مدیریت کسب و کار و دانش بنیان ۳هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که اغلب با موضوعات کسب‌وکار و مدیریت انسانی آشنایی ندارد مدیریت کشور در بخش دانش بنیان را تقویت می کنیم.

کیانی بختیاری تاکید کرد: منابع انسانی در هر جامعه ای شریک و دارایی و بازی مدیریت محسوب می شود.

وی گفت: همایش توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین کنفرانس های مدیریت صنعتی را راهبری می کند تا مدیریت منابع انسانی در شرایط تحریم و پیچیده کسب‌و‌کار در آن پیگیری شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: مدیریت هزینه، سیستم انگیزش و تعدیل نیروی انسانی مواردی است که در این شرایط پیچیده کسب‌وکار مطرح است و باید برای آن راهکاری پیدا کرد.

کیانی بختیاری با اشاره به اینکه مدل های مدیریت انسانی تغییر کرده و در کسب‌وکار نیز مدل ها متفاوت شده است و در آن، زمان و مکان دیگر معنی ندارد، گفت: مشاغل تغییر عمده ای پیدا کرده و برخی از مشاغل در آینده نزدیک حذف می شود که در این شرایط مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می شود باتوجه به شرایط کشور از تجربه بین المللی نیز استفاده کرد، افزود: هر نسخه بین المللی کاربرد بومی ندارد گرچه باید از آن الگوبرداری کرد و بومی سازی شود اما در برخی موضوعات می شود با یک گروه خبره و صاحب نظر مدل هایی تعریف کرد و آن مدل را در داخل کشور به کار گرفت.

کیانی بختیاری اضافه کرد: برای عملیاتی کردن برنامه های سازمان از همه تجارب و مقالات ارایه شده در ۱۳ کنفرانس قبل که چالش های مدیریت مطرح شده است استفاده می کنیم تا ببینیم کدام یک از چالش ها برطرف شده است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت مدیریت ایران درحال حاضر چگونه است و رتبه بین المللی آن چیست؟ گفت: از نظر جهانی برای تمام مقوله های مدیریتی شاخص بین المللی تعریف شده است و برای فضای کسب و کار و توسعه آن حدود ۳۰ شاخص مدیریت وجود دارد کشور ما در رتبه خوبی قرار ندارد و رتبه ما در شاخص توسعه منابع انسانی (HR) رتبه ۶۵ تا ۷۰ را در بین ۱۶۴ کشور دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: اما در برخی شاخص ها مانند تولید علم و نوآوری ایجاد شرکت های دانش بنیان رتبه های خوبی داریم و در برخی شاخص های دیگر به دلیل اطلاع رسانی نکردن به موقع مانند ثبت اختراع در رتبه پایین هستیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7516
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)