چهارشنبه 5 جولای 2017 - 1:13

اذعان دبیرکل اتحادیه جهانی پست به توفیقات گسترده پست ایران

بشارحسین گفت: علاوه بر توسعه خدمات پستی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایران توانست به عضویت شورای راهبری پستی درآید.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست ضمن ابراز خوشحالی در باره عضویت ایران در شورای راهبری این اتحادیه گفت: پست ایران پیشرفت های خوبی در سه سال گذشته در ابعاد ملی، منطقه ای و جهانی کسب کرده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، عبدالرحمن بشارحسین پس از دیدار با محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: در سه سال گذشته ای بار دوم است که به ایران سفر می کنم و در این مدت ، شاهد تحول های عظیمی در بخش پست ایران بوده ام.

وی به مذاکره هایی که در سفر پیشین با اعضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باره لزوم تغییر اسناسنامه پست داشت اشاره کرد و افزود: در آن نشست همچنین در باره قوانین و مقررات پستی در سایر کشورها هم مذاکره شد و خوشحالم که اساسنامه ای جدید برای پست تدوین شده و پست ایران در مسیر درستی قرار گرفته است.

بشارحسین بیان کرد: پست ایران موفقیت های زیادی در بخش فناوری اطلاعات وارتباطات به لحاظ توسعه خدمات داشته است و ایران توانست به عضویت شورای راهبری پستی درآید، شورایی که تصمیم های مهم اتحادیه درآن گرفته می شود.
این مقام پستی جهان با بیان این که پست ایران به طور کامل پیشرفت های خوبی هم در سطح ملی، منطقه ای و جهانی داشته است افزود: این هفته برای حضور در کنگره دوازدهم اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در ایران هستم
وی این منطقه آسیا و اقیانوسیه بسیار حائز اهمیت برای جهان پست دانست و گفت: ۵۰درصد کسب و کارها در این منطقه از طریق پست انجام می شود.

وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه که در کنگره حضور دارند در ایران مباحث بسیار مهمی را در خلال کنگره بررسی خواهند کردو خیلی خوشحالم که ایران ریاست شورای اجرایی این اتحادیه را در ادامه برعهده می گیرد.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست بیان کرد:لازم می دانم اعلام کنم تا کنگره بعدی توسعه تجارت الکترونیک راهبرد اصلی اتحادیه جهانی پست است و اکنون پست در اکثر کشورها ساختار دولتی دارد و عامل مهمی برای توسعه اقتصاد و اجتماعی به شمار می آید.

وی گفت: ما مهمترین شبکه توزیع فیزیکی را در جهان تشکیل می دهیم و تنها سازمانی هستیم که به درب منازل مردم مراجعه می کنم و خوشحالم که اغلب دولت ها اهمیت این وظیفه اجتماعی پست را درک کرده اند.

بشارحسین افزود: درحال حال حاضر بسیاری از دولت ها در تلاش هستند تا در بخش پست سرمایه گذاری کنند تا بتوانند توسعه بیشتری پیدا کنند ،ایران هم چنین نظری دارد و این به توسعه نقش پست کمک می کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=761
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)