چهارشنبه 5 جولای 2017 - 1:56

امضای قرارداد هیتاچی ژاپن برای حضور در بخش پتروشیمی ایران

شرکت هیتاچی ژاپن تامین کمپرسورها و تاسیسات ذخیره سازی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را بر عهده گرفت.

امضای قرارداد هیتاچی ژاپن برای حضور در بخش پتروشیمی ایران

شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به ‌عنوان تامین کننده خوراک صنایع پتروشیمی با شرکت هیتاچی ژاپن قرارداد همکاری امضا کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، در ادامه امضای قرارداد همکاری با شرکت‌های معتبر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران در دوران پسابرجام، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت از امضای قرارداد جدیدی با شرکت هیتاچی ژاپن برای تامین کمپرسورها و تاسیسات ذخیره سازی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس خبر داد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس پیشرفت ساخت این پالایشگاه در قالب سه بخش پالایشگاه، خطوط لوله انتقال گاز و خوراک و مخازن ذخیره سازی در ماهشهر را نزدیک به ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: با هدف تکمیل و شتاب بخشی به روند ساخت این پالایشگاه، سه قرارداد اصلی در بخش تاسیسات و مخازن ذخیره سازی در ماهشهر امضا شده است.

محمود امین‌نژاد هدف از قرارداد جدید امضا شده با شرکت هیتاچی ژاپن را تامین و تحویل کمپرسورها و سیستم های وی.آر.یو اعلام کرد و افزود: همچنین برای حمایت از سازندگان ایرانی پس از انجام مناقصه، قرارداد ساخت پست برق تاسیسات ذخیره سازی ماهشهر به ۲ شرکت ایرانی واگذار شد.

هدف از طراحی و ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تولید روزانه ۴۸ میلیون مترمکعب گاز شیرین و تصفیه شده متان برای تزریق به شبکه سراسری، سایلانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن اتان و همین اندازه گاز مایع شامل پروپان و بوتان است.

پیش‌بینی می شود با بهره برداری از این طرح پالایشگاهی خوراک طرح ‌های در دست اجرای خط لوله اتیلن غرب شاخه دنا شامل مجتمع پتروشیمی گچساران و سپس طرح‌های تولید پلی اتیلن سبک و سنگین خطی کازرون، پلی اتیلن سنگین ممسنی، پلی اتیلن سنگین دهدشت و پلی اتیلن سنگین بروجن تامین شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا شد.

ارزش قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن آن، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب (معادل ۲ میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.

امروز نیز معاون وزیر نفت به مذاکره با شرکت توتال برای راه اندازی طرح های پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: در صورت توافق نهایی، توتال تا ۲ میلیارد دلار در صنایع پتروشیمی ایران سرمایه گذاری می کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=764
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)