پنج‌شنبه 31 ژانویه 2019 - 21:17

آنر ویو ۲۰ و ویژگی‌های ظاهری منحصر به فردش

می‌توان گفت عرضه آنر ۲۰ ویو به معنای آغاز دوران دوربین‌هایی است که داخل نمایشگر قرار می‌گیرند.

میانه‌های آذرماه بود که آنر در رویدادی که در شهر هنگ‌کنگ برگزار شد، از تازه‌ترین گوشی هوشمند خود، یعنی «آنر ویو ۲۰» (Honor View 20)، رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که به دوربینی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین سلفی آن هم در داخل نمایشگر قرار گرفته است.

به گزارش دنیای خودرو، در روز رونمایی از این گوشی، جزئیات طراحی نهایی این محصول برای خبرنگاران روشن نشد و نسخه‌ای که در اختیار اهالی رسانه قرار داشت، در پوششی ویژه گذاشته شده بود تا طراحی آن لو نرود. همین نکته نشان می‌دهد که طراحی این گوشی تا چه اندازه برای سازندگان و طراحان آن اهمیت داشته و آن‌ها می‌خواسته‌اند تا آخرین لحظه جزئیات ظاهری این گوشی را فاش نکنند. البته کمی بعد آنر رویدادی در پاریس برگزار کرد تا آنر ویو ۲۰ را به طور رسمی به کاربران جهانی معرفی کند. در ادامه این مطلب سراغ جزئیات طراحی این گوشی هوشمند رفته‌ایم تا با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم.

* زیبایی کم‌نظیر

در رویدادی که آنر در شهر پاریس برگزار کرد، در کنار نسخه‌ی استاندارد این گوشی، نسخه‌ی ویژه‌ای هم با عنوان آنر ویو ۲۰ موسکینو معرفی کرد. این مدل ویژه در واقع حاصل همکاری آنر و شرکت ایتالیایی موسکینو است که در زمینه‌ی مد فعال است.

آنر ویو ۲۰ جدیدترین فناوری‌ها را با ظاهری ظریف ترکیب کرده است تا به تعادلی بی‌نقص بین فناوری و زیبایی دست پیدا کند. شاید بدانید که برای برند آنر، طراحی ارزش و اهمیتی بنیادی دارد. آنر ویو ۲۰ با به کار گیری مولفه‌هایی از جمله نمایشگر تقریبا ۱۰۰ درصدی و بافت نانویی (Nano texture) در پنل پشتی، طراحی متمایز و مورد انتظار کاربران از گوشی‌های هوشمند آنر را ارائه کرده است.

آنر ویو ۲۰ در همان نخستین برخورد، با ظاهر منحصربه‌فرد خود، احساسی نیرومند ایجاد می‌کند، زیرا طراحان این گوشی توانسته‌اند ضمن حفظ ظرافت و سادگی، جدیدترین فناوری‌های روز را هم به کار بگیرند.

*نمایشگر تقریبا ۱۰۰ درصدی؛ بیشتر ببینید، بیشتر لذت ببرید

چرخه عمر در صنعت گوشی‌های هوشمند نسبتا کوتاه است و مدرن‌ترین فناوری‌ها در گوشی‌های پرچم‌دار ظرف مدتی کوتاه جای خود را به فناوری‌ها و ویژگی‌های جدیدتر می‌دهند. از حدود ده سال پیش که نخستین گوشی‌های هوشمند معرفی شدند، پیشرفت‌های عمده‌ای در این حوزه حاصل شده است. برای نمونه، در طول این سال‌ها نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند تغییرات بسیار زیادی از سر گذرانده‌اند. در آغاز قطر نمایشگر گوشی‌های هوشمند فقط ۳.۵ اینچ و وضوح تصویرشان تنها ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل بود. طولی نکشید که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی به قابلیت‌های نمایشگرهای تمام‌لمسی پی بردند و به‌سرعت فناوری مربوط به این نمایشگرها را توسعه دادند.

پس از سال ۲۰۱۰، اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شد. قطر نمایشگر بعضی از این گوشی‌ها به ۴ اینچ و وضوح تصویرشان به ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و بالاتر رسید. از آن زمان تا کنون، تلاش برای تولید نمایشگرهای بزرگ‌تر و رسیدن به عددی بالاتر برای نسبت نمایشگر به بدنه همچنان ادامه داشته است.

اندازه نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند ظرف یکی دو سال به ۴.۳ اینچ، ۴.۸ اینچ و ۵.۳ اینچ رسید و نگرانی‌های گوشی‌سازان از این‌که کاربران پذیرای چنین ابعاد بزرگی نباشند، خیلی زود از بین رفت. البته همه چیز در اندازه نمایشگر خلاصه نمی‌شود، بلکه ظرافت و باریکی بدنه هم شرط است. به‌طوری که هر سال نمایشگرهای بزرگ‌تری را می‌بینیم که روی بدنه‌هایی با ضخامت کمتر سوار شده‌اند.

اکنون دیگر نمایشگرهای ۵ اینچی و حتی بزرگ‌تر برای گوشی‌های پرچم‌دار عادی شده است. هرچند کاربران فقط به دنبال نمایشگرهای بزرگ‌تر نیستند و بدنه‌های باریک‌تر و ظریف‌تر هم می‌خواهند.

* نمایشگر فول‌ویو ۱.۰

پس از آن‌که آنر نمایشگر «بدون حاشیه» را معرفی کرد، گوشی‌سازان رده‌ اول جهان کوشیدند حاشیه دور نمایشگر را به حداقل برسانند و نسبت صفحه به بدنه را افزایش دهند. نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸:۹ به گیمرها اجازه می‌داد تحرک بیشتری در نمایشگرشان ببینند. همچنین نسبت ۱۸:۹ نزدیک به نسبت ابعاد ۲۱:۹ بود که در سینما کاربرد داشت و امکان می‌داد نمایشگر گوشی تجربه‌ای مشابه تجربه تماشای فیلم در سینما ایجاد کند.

به عبارت دیگر، کاربر می‌توانست در نمایشگری با این ابعاد فیلم‌های روز را به راحتی تماشا کند و نگران ناهماهنگی نسبت ابعاد تصویر فیلم و نسبت ابعاد نمایشگر نباشد. آنر ۷ ایکس و آنر ویو ۱۰ که نمایشگرهایی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ داشتند، تجربه دیداری فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران گذاشتند. علاوه بر این، این دو گوشی هوشمند از بدنه‌ای ظریف و فشرده بهره می‌بردند که در دستان کاربر احساسی خوشایند ایجاد می‌کرد.

* نمایشگر فول‌ویو ۲.۰

برای رسیدن به نسبت صفحه به بدنه بالاتر، اغلب یک بریدگی در قسمت بالای نمایشگر ایجاد می‌شود و اجزایی از قبیل گیرنده و دوربین سلفی در این قسمت قرار می‌گیرد و هم‌زمان مساحت نمایشگر به حداکثر می‌رسد. در گوشی‌های آنر ۱۰ و آنر ۸ ایکس مکس شاهد این نوع طراحی و وجود یک بریدگی کوچک در بالای نمایشگر بودیم.

البته برای این‌که بریدگی بالای نمایشگر جلوه مناسب‌تری داشته باشد، می‌بایست حاشیه تیره بیشتری برای آن در گرفته می‌شد. این چیزی بود که به بحث‌های زیادی درباره طراحی گوشی‌های هوشمند مدرن دامن می‌زد و طراحان این گوشی‌ها را دعوت می‌کرد تا فکری به حال این مشکل بکنند.

* صفحه‌نمایش تقریبا ۱۰۰ درصدی

گوشی هوشمند آنر ویو ۲۰ که از نمایشگر جدید تقریبا ۱۰۰ درصدی بهره می‌برد، گوشی کامل‌تری از این لحاظ است. دوربین جلوی گوشی که در داخل نمایشگر کار گذاشته شده، به‌شکلی هدفمند در قسمت بالا و سمت چپ صفحه قرار گرفته است تا مساحت مفید نمایشگر به حداکثر برسد و در عین حال فضایی مناسب برای دوربین سلفی ایجاد شود و اختلالی در تجربه دیداری کاربر ایجاد نشود. لنز این دوربین در پشت روزنه خاصی که روی نمایشگر گوشی ایجاد شده قرار گرفته و نور از طریق همین روزنه به لنز و سپس حسگر دوربین می‌رسد.

می‌توان گفت عرضه آنر ۲۰ ویو به معنای آغاز دوران دوربین‌هایی است که داخل نمایشگر قرار می‌گیرند.

گوشی هوشمند آنر ویو ۲۰ نمایشگری به قطر ۶.۴ اینچ با وضوح تصویر ۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ مربع در اختیار کاربران می‌گذارد. نمایشگر آل‌ویو این گوشی تجربه دیداری بی‌نظیری عرضه می‌کند که برای بازی، تماشای فیلم و غیره مناسب است. از همه مهم‌تر این‌که نسبت نمایشگر به صفحه لمسی به عدد خیره‌کننده ۹۱.۸۲ درصد رسیده است؛ نسبتی که از طریق بهره‌گیری از طراحی بی‌سابقه دوربین داخل نمایشگر به دست آمده که هم فضای نمایش تصویر را به حداکثر می‌رساند و هم امکان استفاده آسان از دوربین سلفی را فراهم می‌آورد.

* دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی درون نمایشگر: الماسی روی تاج

آنر برای تعیین محل قرارگیری دوربین جلو، بیش از هر چیز طراحی را در نظر گرفته است. کاربر باید بتواند در هنگام گرفتن سلفی به سادگی دوربین جلو را پیدا کند و در عین حال اندازه و محل قرارگیری این دوربین به گونه‌ای باشد که هنگام کار با نمایشگر کمترین توجه را جلب کند.

یک طراحی خوب تعادلی بین کارکرد و فرم برقرار می‌کند و شرکت آنر با پیروی از فلسفه «ادموند آرنولد» در طراحی کوشیده است به چنین تعادلی برسد. ادموند آرنولد که طراح روزنامه بود و با لقب پدر طراحی روزنامه‌های مدرن شناخته می‌شود، معتقد بود چشم انسان به‌طور طبیعی به گوشه بالا و سمت چپ قاب متمایل می‌شود و از آن‌جا به طرف قسمت‌های دیگر حرکت می‌کند.

طراحان آنر ویو ۲۰ هم با توجه به این ایده محل قرار گیری دوربین سلفی را انتخاب کرده‌اند تا هنگام استفاده از دوربین جلوی گوشی، کاربر با اولین نگاه بتواند جای این دوربین را پیدا کند.

* بافت نانویی برای زیبایی هرچه بیشتر

در طراحی آنر ویو ۲۰ برای نخستین بار از فناوری نانولیتوگرافی، که مانند نوعی قلم‌زنی در ابعاد بسیار ریز است، برای تزیین سطح پشتی گوشی استفاده شده است. نانولیتوگرافی این امکان را به وجود آورده که نوعی بافت نانویی نامرئی در پنل پشتی گوشی ایجاد شود و با استفاده از فناوری نسل چهارم روکش نانووکیوم و پردازش بافت رنگی نامرئی، خطوطی رنگی به شکل حرف V انگلیسی در پشت گوشی به وجود بیاید که حالتی درخشان و بسیار جذاب دارد.

روی هم رفته می‌توان گفت آنر ویو ۲۰ طراحی جسورانه‌ای به نمایش گذاشته و به هیچ وجه به‌روزرسانی پرچم‌داران قبلی آنر، مانند آنر ویو ۱۰ نیست. آنر ویو ۲۰ کوشیده است طراحی گوشی‌های هوشمند امروزی را یک گام دیگر پیش ببرد و محدوده‌هایی را تجربه کند که پرچم‌داران دیگر در نوبت ورود به آن ایستاده‌اند.

برچسب ها:,
لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7876
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)