پنج‌شنبه 7 فوریه 2019 - 8:51

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان مدیریت صنعتی، اکو و دانشگاه تهران

این تفاهم‌نامه با هدف تسهیل و تقویت تعاملات منطقه‌ای در حوزه توسعه فرهنگ صنعتی و فناوری با توجه به نقش آن در رشد اقتصادی و صنعتی کشورهای منطقه اکو امضا شد.

تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی، موسسه فرهنگی اکو و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، با هدف تسهیل و تقویت تعاملات منطقه ای در حوزه توسعه فرهنگ صنعتی و فناوری با توجه به نقش آن در رشد اقتصادی و صنعتی کشورهای منطقه اکو امضا شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جلسه امضای این تفاهم نامه سه جانبه اظهار داشت: در خصوص موضوع این تفاهم نامه که همکاری در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و برگزاری مشترک همایش های بین‌المللی و ارائه راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی است، شورای فرهنگ صنعت و تکنولوژی را در سازمان مدیریت صنعتی ایجاد کرده ایم و آماده برگزاری مشترک سمینار فرهنگ، علم و نوآوری هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در حوزه های صنعت و فناوری خاطر نشان کرد: در صنعت و فناوری به طور معمول از موضوعات فرهنگی غفلت می شود در حالیکه باید ذهن افراد را به گونه ای پرورش داد که این موضوعات نقش پررنگی در صنعت و فناوری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص فرهنگی سازمانی اظهار داشت: فرهنگ سازمانی هم اکتسابی است و هم در ماهیت و ذات سازمان درذهن افراد موسس شکل می گیرد که در ادامه حیات سازمان منجر به یک وابستگی به مسیر می گردد.

کیانی بختیاری ضمن توضیح تجربیات، توانمندی ها و امکانات سازمان مدیریت صنعتی در خصوص جلسات خانه مدیران، کنفرانس توسعه منابع انسانی و اعطای جایزه تعالی منابع انسانی ، رتبه بندی شرکت های برتر و همچنین جایزه ملی تعالی سازمانی، آمادگی این سازمان را برای طراحی الگو و اجرای نشان عالی اکو در دو سطح فردی و سازمانی اعلام نمود.

در این جلسه محمد مهدی مظاهری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به برگزاری شورای عالی سیاستگذاری علم و فرهنگ توسط این موسسه اظهار داشت: این جلسات پیرامون همکارهای علمی و فرهنگی، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ادبی، معرفی و تقدیر از شخصیت های برجسته منطقه، اجرای پروژه های تحقیقاتی، با حضور سفرا و مقامات دیپلماتیک از کشورهای عضو و دیگر کشورها برگزار می شود.

وی با اشاره به زمینه های همکاری سه جانبه گفت: علاقمندیم در خصوص برگزاری کارگاه ها و سخنرانی های مشترک با موضوع فرهنگ، علم و نوآوری؛ همکاری خود را آغاز نماییم واز پیشنهاد سازمان مدیریت صنعتی برای برگزاری مشترک سمینار در این خصوص استقبال می کنیم.

در این جلسه همچنین علی اکبر موسوی موحدی رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تاکید بر لزوم عملیاتی شدن موضوعات تفاهم نامه همکاری، پیشنهاد نمود نمایندگان علمی، فرهنگی و صنعتی کشورهای عضو اکو در کارگاه ها و سمینارهای مشترک، حضور داشته باشند.

وی اظهار امیدواری نمود که با امضای این تفاهم نامه، کار برای تعیین شاخص های علمی و فرهنگی میان سه طرف آغاز و الگوهای تعالی در حوزه فرهنگ و علم طراحی و اجرا گردد.

خاطر نشان می شود آگاه سازی عموم جامعه نسبت به اهمیت فرهنگ صنعتی و فناوری؛ وهدفمند کردن فعالیت سازمان‌های تاثیر گذار و همچنین تدوین و ترویج شاخص‌های فرهنگ صنعتی و فناوری؛ از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری سه جانبه هستند.

افزون بر این، تشکیل شورای سیاستگذاری و کمیته های علمی و اجرایی ؛ برگزاری هم اندیشی و نشست های تخصصی؛ تشکیل شورای فرهنگ صنعتی و فناوری با مشارکت تشکل ها و سازمان های خصوصی و دولتی؛ از زمینه های همکاری این تفاهم نامه سه جانبه به شمار می آیند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7890
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)