پنج‌شنبه 6 جولای 2017 - 16:30

فصل جدید همکاری‌های پستی ایران با هفت کشور آسیایی

در دیدارهای جداگانه با مقامات پستی ویتنام، کره جنوبی، تایلند، مالزی، اندونزی، هند و چین توافقاتی برای توسعه همکاری‌ها حاصل شد.

فصل جدید همکاری‌های پستی ایران با هفت کشور آسیایی

عصر روز جاری در جریان برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه هفتمین دیدار و گفت‌وگوی منتج به قرار همکاری حسین مهری؛ معاون وزیر ICT، رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل پست با مقامات پستی یکی دیگر از کشورهای عضو APPU برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، حسین مهری، رییس دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در دیدار با جیلانی جوهری، معاون وزیر ارتباطات و دیگر مسئولان بلندپایه کشور مالزی ضمن اعلام آمادگی پست ایران برای فعال شدن سرویس تجارت الکترونیکی بین دو کشور، با اشاره به درخواست پست مالزی در خصوص کسب تجارب ایران در خصوص پروژه نشانی مکان‌محور (GNAF) افزود: این امر در کیفیت توزیع و سرعت سیر مرسولات بسیار موثر است و پست ایران آمادگی لازم برای تبادل اطلاعات با کشور مالزی را دارد.

در این دیدار محمدحسین مهرانی، عضو هیأت‌مدیره پست‌بانک ایران نیز خواستار تشکیل کمیته ای مشترک به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات بین دو کشور شد.

* تایلند؛ مقصد بعدی همکاری پستی ایران

همچنین در چهارمین روز از دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۷ مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با رییس پست تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حسین مهری، رییس دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه ضمن استقبال از همکاری با کشور تایلند در زمینه‌های پستی و نیز پست بانکی و مالی اظهار داشت: پست ایران آمادگی دارد تا از تجربیات پست تایلند در حوزه لجستیک، سرویس های نوین پستی، تجارت الکترونیک، پست ترکیبی و بازاریابی مستقیم در سطح بین‌الملل بهره‌مند شود.

وی افزود: درخصوص سرویس‌های پست مالی و حواله‌جات پستی که بسیار اثرگذار است و همچنین در زمینه توسعه تجارت الکترونیک دو کشور می‌توانند همکاری خوبی را داشته باشند.

معاون وزیر ICT ظرفیت فرودگاه پیام برای مبادلات پستی ایران و سایر کشورها را بالا خواند و در زمینه دیگر همکاری‌های پستی گفت: نمایشگاه تمبر مشترک و انتشار تمبر دو کشور و برگزاری دوره های آموزشی نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

* توسعه همکاری‌های پستی ایران و اندونزی

عصر روز گذشته نیز مسئولین بلندپایه پست ایران و اندونزی در خصوص توسعه همکاری‌های پستی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

خانم فریدا کاهیارینی، مقام ارشد پست کشور اندونزی در این نشست با بیان این‌که دو کشور می‌توانند همکاری‌های پستی خود را توسعه بخشند، افزود: اندونزی از توسعه هرگونه همکاری با ایران استقبال کرده و پست مالی، اکسپرس و تمبر می‌تواند زمینه تعامل دو کشور را فراهم آورد.

وی با تاکید بر استفاده از دانش فنی و تخصصی پست ایران خواستار اعزام نمایندگان ایران به کشور اندونزی شد تا طرفین از تجربیات هم بهره ببرند.

این مقام ارشد پستی با اشاره به وجود آکادمی پستی اندونزی با دوره‌های آموزشی مختلف آمادگی کشورش را برای ارایه این آموزش‌ها به کشور ایران اعلام کرد.

 

* همکاری ایران و هند در زمینه پست مالی و تجارت الکترونیک

روز گذشته همچنین در نشست مشترک مسئولان ارشد پستی ایران و هند طرفین بر گسترش همکاری‌های پستی به‌ویژه در زمینه راه‌اندازی سرویس پست مالی و تجارت الکترونیک تاکید کردند.

رییس هیأت‌مدیره شرکت ملی در دیدار با ناریان ناندا، معاون وزیر و مدیرعامل پست هند و رییس کنگره پیشین با تأکید بر این‌که پست ایران خواستار توسعه همکاری‌های پستی با کشور هند است، تصریح کرد: باید بین دو کشور تفاهم‎نامه جدیدی منعقد و اقدامات مشترکی در این خصوص انجام شود.

مهری با بیان این‌که سرویس پست مالی مقدمه‌ای بر ای توسعه تجارت الکترونیک بین دو کشور است، آمادگی پست ایران را برای انعقاد قرارداد جدید و همه‌جانبه و کامل با هند اعلام کرد و خواستار توجه به مباحثی نظیر کدپستی توسعه تجارت الکترونیک و پست مالی در آن شد.

* توافق پست ایران و چین برای احیای خطوط ریلی جاده ابریشم

صبح روز گذشته نیز مقامات پستی ایران و چین با تفاهم‌نامه‌ای در راستای همکاری‌های خود در زمینه بهره‌برداری مشترک از خطوط ریلی جاده ابریشم و توزیع سریع امضا کردند.

در مراسمی که به همین منظور در هتل المپیک تهران برگزار شد، مدیرعامل پست کشورمان گفت: ما مایلیم از تجربه و دانش چین در زمینه خدمات مالی و سرویس‌های پستی استفاده کنیم.

مهری تصریح کرد: در بحث فرامرزی، توسعه تجارت الکترونیک در دستور کار قرار دارد و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای عراق، ارمنستان، هند، آذربایجان و افغانستان منعقد شده و هم‌اکنون نیز آمادگی لازم برای راه‌اندازی این سرویس را بین ایران و چین داریم.

* فاز جدید همکاری‌های پستی با کشورهای ویتنام و کره جنوبی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دیدار دیگری با لین هانگ، معاون وزیر ارتباطات ویتنام ابراز امیدواری کرد تا همکاری موثری بین دو کشور ایران و ویتنام در زمینه توسعه خدمات پستی برقرار شود.

معاون وزیر ارتباطات ویتنام نیز ضمن تشریح خدمات تجارت الکترونیک و همچنین سرویس پست مالی در ویتنام از گسترش همکاری‌های دوجانبه با پست ایران در این زمینه استقبال کرد.

لین هانگ همچنین خواستار تشکیل تیم مشترکی با ایران به منظور پیگیری اجرایی کردن تفاهم‌نامه پیشین و مشارکت دو کشور در زمینه تجارت الکترونیک و پست مالی شد.

حسین مهری نیز در ادامه بر تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک با پست ویتنام در زمینه تجارت الکترونیک و پست مالی تاکید کرد.

مهرانی، عضو هیأت‌مدیره پست‌بانک نیز با اشاره به ایجاد زیرساخت های مالی و تعامل با بانک‌های مالی کشورهای همسایه بیان داشت: خوشبختانه پست‌بانک ایران با پست‌بانک کشور ویتنام ارتباط و تعامل خوبی دارد.

وی با اشاره به این‌که کشور ویتنام از سرویس IFS استفاده می‌کند، افزود: با توجه به این‌که کشور ایران در حال راه‌اندازی این سرویس است، در صورت برقراری این سرویس بین دو کشور ارتباطات خوبی در زمینه پست مالی خواهیم داشت.

* نشست مشترک مدیران عامل پست ایران و کره جنوبی

به گزارش نگاه اقتصادی، مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین در نشست مشترکی با معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل پست کره جنوبی حضور یافت.

وی افزود: دو سال پیش همکاران من به کره اعزام شدند که مذاکرات خوبی در زمینه پست ویژه و الکترونیکی داشتیم که پیشرفت‌های خوبی حاصل شد.

مهری همچنین خواستار گسترش فعالیت‌ها در زمینه پست مالی شد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری پست و پست‌بانک تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این منعقد کرده‌ایم را اجرایی کنیم.

مدیرعامل پست ایران بر انجام مذاکرات بیشتر نمایندگان پست دو کشور در راستای مفاد تفاهم‌نامه منعقدشده در طی برگزاری کنگره تاکید کرد.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل پست کره نیز ضمن اظهار خرسندی از توسعه همکاری‌های پستی دو کشور، افزود: پست کره دوره‌های آموزشی خوبی را در زمینه فناوری اطلاعات برقرار خواهد کرد که اگر پست ایران علاقه‌مند باشد می‌تواند دراین دوره‌ها شرکت کند.

رییس هیأت‌مدیره شرکت ملی پست ایران اظهار داشت: پست ایران آمادگی کامل دارد تا از دانش فنی و دوره‌های آموزشی پست کره نهایت بهره را ببرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)