- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

افتتاح نمایشگاه مشترک دو موزه با عنوان «گنجینه زرین هخامنشی» (+تصاویر)

نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و موزه رضا عباسی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «گنجینه زرین هخامنشی» با حضور مسئولان بانک، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، مدیر موزه رضا عباسی، مسئولان انجمن علمی موزه داری، مدیران موزه های سعد آباد، نیاوران، نگارستان و اساتید دانشگاه های هنر تهران و اصفهان در محل موزه بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این نمایشگاه محسن شیخ الاسلامی معاون اداره کل میراث فرهنگی استان تهران آثار موزه بانک ملی ایران را بسیار ارزشمند خواند و ضمن تحسین موزه بانک، برگزاری نمایشگاه های مشترک را بین موزه ها بسیار حائز اهمیت دانست.

ابوالفضل رواقی مدیر موزه بانک ملی ایران نیز در ادامه توضیحاتی در خصوص موزه بانک و همچنین این نمایشگاه مشترک ارایه کرد.

آفرین امامی مدیر موزه رضا عباسی نیز ضمن قدردانی از مسئولان بانک ملی ایران به منظور برگزاری نمایشگاه مشترک این اقدام را در بین موزه ها بسیار مهم خواند و اظهار داشت: تبادل اشیای موزه ها باعث می شود که موزه ها از حالت سکون خارج شده و پویاتر شوند و از سوی دیگر این اقدام باعث می شود که مردم شناخت بیشتری نسبت به موزه ها و آثار ارزشمند آن پیدا کنند .

در این نمایشگاه آثار زرین شاخص موزه رضا عباسی مانند جام زرین مارلیک، تکوک زرین قافلانکوه، ظرف طلا با نقوش برجسته چهار گاو نر و… که به لحاظ شیوه ساخت حائز اهمیت هستند، در کنار سایر آثار موزه بانک ملی ایران به نمایش گذاشته شد.

ژ