چهارشنبه 13 فوریه 2019 - 18:04

رشد چشمگیر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: طی چهل سال گذشته، تعداد مستمری‌بگیران و جمعیت تحت پوشش سازمان در این استان رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: طی چهل سال گذشته، تعداد مستمری‌بگیران و جمعیت تحت پوشش سازمان دراین استان رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مسعود علیاری؛ مدیرکل تامین اجتماعی زنجان در نشست خبری گفت: سازمان با تکیه بر سرمایه‌های انسانی به عنوان مهم‌ترین مزیت راهبردی و با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین از طریق حضور پویا و اثربخش در فضای کسب و کار، خود را متعهد به شفافیت، پاسخ‌گویی، انجام به‌هنگام تعهدات قانونی به ذی‌نفعان و صیانت از منابع و ارتقای ارزش ذخایر خود می‌داند.

علیاری ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران سازمان سال ۵۶ فقط ۳۶۲ نفر بود، ولی طی چهل سال گذشته به ۳۳۰ هزار و ۳۸ نفر رسیده است.

وی گفت: جمعیت تحت پوشش دراین استان نیز طی چهل سال گذشته ۱۳۶۰ درصد رشد کرده است. همچنین تعداد بیمه‌شدگان اجباری و تعداد کارگاه‌های فعال نیز طی چهل سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی در ادامه در خصوص دریافت بسته حمایتی، با تاکید بر اینکه آن دسته از بازنشسته‌های استان که حقوق زیر ۳ میلیون تومان در ماه می‌گیرند، بسته حمایتی دریافت می‌کنند، افزود: در کل کشور ۶۷۰ میلیارد تومان بسته حمایتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و در استان نیز حدود ۳۳ هزار نفر بسته حمایتی دریافت کرده‌اند؛ در واقع همه مشمولان بیمه اجباری، اختیاری، مشاغل آزاد، بیمه بیکاری، کارگران ساختمانی و قالیبافی که زیر ۳ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، بسته حمایتی را دریافت کرده‌اند.

علیاری با بیان اینکه هر خانواده فقط یک بسته حمایتی دریافت می‌کند، تصریح کرد: مبنای دریافت نیز سازمان هدفمندی است و بسته حمایتی فقط به شماره حسابی که نزد سازمان هدفمندی است واریز می‌شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: سازمان تامین‌اجتماعی چند کد دستوری جهت ثبت‌نام افرادی که موفق به دریافت بسته حمایتی نشده‌اند راه‌اندازی کرده است که (ستاره ۱۴۲ ستاره ۸ مربع) و (ستاره ۱۴۲ ستاره ۹ مربع) برای همراه اول، (ستاره ۱۴۲۰ ستاره ۸ مربع) و (ستاره ۱۴۲۰ ستاره ۹ مربع) برای رایتل و ایرانسل را شامل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه واحدها میز خدمت راه‌اندازی شده و حدود ۷۰ درصد از خدمات روی بستر اینترنتی ارائه می‌شود، یادآور شد: تا به امروز نیز ۱۶۰۰ نفر در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند البته اولویت با افراد مسن و حقوق‌های پایین است.

علیاری گفت: خوشبختانه تعداد بیمه‌شدگان اجباری رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که وضعیت اشتغال در استان رو به بهبود است. این تعداد برای اولین‌بار در استان از ۱۱۱ هزار نفر گذشته است و جای خوشحالی دارد. همچنین تعداد کارگاه‌های فعال به ۱۴۱ هزار و ۸۹ مورد رسیده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8017
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)