جمعه 15 فوریه 2019 - 11:03

نشست تخصصی‌مشورتی فعالان اقتصادی حوزه تولید برگزار شد

حمایت از تولید با استفاده از یارانه‌های صنعتی و حمایت دولت از کالای ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی از موارد مورد توافق اعضای این نشست بود.

نشست تخصصی‌مشورتی فعالان اقتصادی در حوزه تولید با حضور شریف حسینی؛ معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت، محمدرضا منصوری؛ نماینده مجلس شورای اسلامی و فاطمه شعبانی؛‌ عضو هیأت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایرانی و عراق برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از پویش‌خبر، در این نشست هم‌اندیشی، بر حمایت همه‌جانبه سازمان‌های دولتی و بانک‌ها در جهت رفع مشکلات فعالان بخش تولید برای کاهش اثرات مخرب تحریم‌های اقتصادی تأکید شد.

اجرای قوانین رفع موانع تولید و مصوبات ستاد تسهیل استان‌ها در اسرع وقت به‌منظور کاهش بیکاری توسط واحدهای تولیدی در کشور، از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

اعضای نشست همچنین بر جلوگیری از تدوین قوانین و بخشنامه‌های خلق‌الساعه در بخش تولید صنعتی و حل مشکلات نقل‌وانتقال پولی ایران با بانک‌های خارج از کشور تأکید کردند.

وضع قوانین مطلوب به نفع تولیدکنندگان و جلوگیری از بوروکراسی اداری توسط بخش‌های دولتی و بانک‌ها در جهت اجرایی‌کردن قوانین رفع موانع تولید از پیشنهادهای این نشست بود.

توقف عملیات اجرایی و حقوقی بانک‌ها و سایر سازمان‌های دولتی بر علیه تولیدکنندگان در شرایط جنگ اقتصادی، رفع مشکلات ارزی، تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان و تامین مالی و فنی طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی، رفع موانع اجرایی‌شدن بند «ط» و بند «و» تبصره ۱۶ از سال ۸۴ توسط بانک‌ها نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

حمایت از تولید با استفاده از یارانه‌های صنعتی و حمایت دولت از کالای ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی از موارد مورد توافق اعضای این نشست بود.

در پایان این نشست، بر معافیت واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز تأکید شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8078
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)