شنبه 16 فوریه 2019 - 13:57

عرضه اولیه نخستین فروشگاه‌ زنجیره‌ای در بورس تهران

سهم فروشگاه‎های زنجیره‌ای از خرده‌فروشی در دیگر کشورها ۷۰ درصد و در ایران تنها ۱۱ درصد است که نشان از پتانسیل عظیم رشد این صنعت در کشور دارد.

رئیس هیات مدیره افق کوروش در مراسم عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس گفت: «این اولین بار است که سهام یک شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بورس عرضه می‌شود که می‌تواند در راستای شفافیت، گام جدی باشد و امیدواریم با حضور ما سایر شرکت‌های این صنعت نیز وارد بورس شوند.»

به گزارش نگاه اقتصادی، علی ابراهیمی اظهار داشت: «امیدواریم ورود ما شرایط مناسبی را برای هم‌میهنان فراهم کند و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر مشتری که روزانه از فروشگاه‌های افق کوروش بازدید می‌کنند، روزی سهامدار ما باشند.»

در ادامه این مراسم، امیرخسرو فخریان، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره افق کوروش در مورد فعالیت این مجموعه گفت: «فروشگاه افق کوروش در سال ۱۳۸۸ ثبت شد و از سال ۱۳۹۲ تنها با ۲۰ فروشگاه مسیر خود را به سمت کالاهای پرگردش و پرمصرف تغییر داد که در سال ۱۳۹۳ با اضافه شدن ۷۰ فروشگاه دیگر، از ۹۰ فروشگاه در کشور برخوردار شد. درحال‎حاضر نیز ۱۲۳۵ فروشگاه در اقصی‎نقاط کشور داریم که بر اساس برنامه تا آخر سال این تعداد به ۱۳۰۰ مورد خواهد رسید. البته هدف ما رسیدن به ۴هزار فروشگاه است که با توجه به پتانسیل موجود در کشور حتما محقق خواهد شد.»

وی افزوذ: «سهم فروشگاه‎های زنجیره‌ای از خرده‌فروشی در دیگر کشورها ۷۰ درصد و در ایران تنها ۱۱ درصد است که نشان از پتانسیل عظیم رشد این صنعت دارد و خوشبختانه دولت نیز با هدف فراهم‌آمدن امکان کنترل بیشتر بر بازار کالاهای مصرفی علاقه‌مند به توسعه این سهم است.»

فخریان در ادامه از عرضه روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن گوشت در فروشگاه‌های این مجموعه خبر داد و گفت: «درحال‎حاضر از ۲۹۰ فروشگاه عرضه‌کننده گوشت در کشور، تعداد ۶۰ فروشگاه متعلق به افق کوروش است.»

وی در مورد تنوع محصولات عرضه‌شده اظهار داشت: «ما درحال‎حاضر ۲۵۰۰ قلم کالا را به مشتریان عرضه می‌کنیم که معمولا از برندهای داخلی اول تا سوم بازار هستند. همچنین در نظر داریم عرضه میوه را نیز در برنامه خود داشته باشیم. البته استاندارد اکثر فروشگاه‌های ما از نظر اندازه ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر است اما چون در برخی مکان‌ها به دنبال تسریع توسعه هستیم، شاید برخی فروشگاه‎های ما کوچک‌تر از این مقیاس باشند.»

در ادامه این مراسم، تعداد ۵۰ میلیون سهم، معادل ۵ درصد از سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با نماد (افق) به روش ثبت سفارش به قیمت هر سهم ۱۶۹۵۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.

با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران تعداد شرکت های فعال در بورس به ۳۲۷ شرکت رسید و به ارزش بازار بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال افزوده شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، عرضه اولیه سهام شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با مشارکت بیش از ۳۸۶ هزار نفر در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

گفتنی است، پیرو درج نماد شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (سهامی عام) در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۷ با نماد افق در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران به‌عنوان پانصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته‌شده در بخش «خرده‌فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری»، گروه و طبقه «خرده ­فروشی انواع موادغذایی، نوشیدنی و غیره» با کد «۴۷۱۱» و نماد «افق» در فهرست نرخ‌های بازار دوم، عرضه اولیه و کشف قیمت شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8091
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)